• 07/02/2023 18:35

Greece IT

Καθημερινές ειδήσεις από όλο τον κόσμο

1 στους 2 έχει μειωμένες αγορές σε είδη πρώτης ανάγκης – «κόφτης» ψυχαγωγίας

ByGreeceit.gr

Νοέ 30, 2022
Ελάτε στο Viber

Οι Έλληνες αλλάζουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες λόγω του αυξανόμενου κόστους ζωής και της αύξησης των τιμών του ρεύματος και του φυσικού αερίου. Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ δείχνει ότι οι καταναλωτές ξοδεύουν λιγότερα για ψυχαγωγία και αγοράζουν λιγότερα σε βασικά προϊόντα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, το τελευταίο διάστημα παρατηρείται σημαντική αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες. Αυτό οφείλεται κυρίως στις υψηλότερες τιμές για προϊόντα και υπηρεσίες.

Η έρευνα, η οποία θα διεξαχθεί από τις 9 έως τις 11 Νοεμβρίου 2022, με δείγμα 1.000 καταναλωτών, θα δείξει ότι οι αυξήσεις τιμών, ο πόλεμος στην Ουκρανία και η πανδημία του κορωνοϊού έχουν επηρεάσει, μεταξύ άλλων, την Ελλάδα. Αναγνωρίζεται για τον αντίκτυπό της στην καταναλωτικές συνήθειες.

Η έρευνα δείχνει ότι οι καταναλωτές τείνουν να εξοικονομούν χρήματα για αγορές βασικών αγαθών και υπηρεσιών, καθώς και δευτερεύουσας διαχείρισης χρημάτων.

Συγκεκριμένα, το 80% των πολιτών έχει δηλώσει ότι έχει ακυρώσει έξοδα διασκέδασης όπως εστίαση, διακοπές και ταξίδια. Το 66% δήλωσε ότι μείωσε την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας και το 62% δήλωσε ότι ανέβαλε τις εργασίες συντήρησης και επισκευής. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.

Το 55% λέει ναι μειωμένες συνολικές αγορές σε τρόφιμα και παντοπωλεία. Το 25% είπε ότι χρησιμοποίησε τις οικονομίες του για να ψωνίσει. Το 20% ανέβαλε τις πληρωμές λογαριασμών ή σταμάτησε να πληρώνει οφειλές.

1 στους 2 έχει μειωμένες αγορές σε είδη πρώτης ανάγκης – «κόφτης» ψυχαγωγίας

Το 15% είπε ότι δούλευε περισσότερες ώρες ή βρήκε μια δευτερεύουσα δουλειά για να αυξήσει το εισόδημά του. Μόνο το 9% του πληθυσμού δήλωσε ότι δεν έχει λάβει καμία απολύτως ενέργεια για να αντιμετωπίσει τις πληθωριστικές πιέσεις.

Πηγή: magnesianews.gr