• 30/11/2023 03:30

15 από τις 18 σιδηροδρομικές σήραγγες είναι ανεπαρκείς (βίντεο)

ByGreeceit.gr

Μαρ 13, 2023
Ελάτε στο Viber

Η τραγωδία στα Τέμπη, όπου χάθηκαν 57 ζωές, έφερε στο προσκήνιο όχι μόνο τα σιδηροδρομικά λάθη, αλλά και τις παθήσεις του συστήματος που επιμένουν για πολλά χρόνια.

Ο ΣΚΑΪ αναφέρει ότι οι αυτοψίες από την πυροσβεστική αποκάλυψαν ότι οι 15 από τις 18 σιδηροδρομικές σήραγγες ήταν ανεπαρκείς. Πιο συγκεκριμένα, η πυροσβεστική, μαζί με εργαζόμενους του ΟΣΕ, ξεκίνησαν την ανατομή σήραγγας σιδηροδρομικού δικτύου μήκους άνω των 1000 μέτρων. Μέχρι τον Ιανουάριο του 2023, 15 από τις 18 σήραγγες είχαν επιθεωρηθεί, σύμφωνα με την έκθεση.

Λεπτομέρειες μεγάλης σήραγγας Αθήνας – Θεσσαλονίκης:
Σήραγγα Καλλιδρόμου (Τισολέα – Λιανοκλάδι)
Σήραγγα Οτόλιου (Λιανοκλάδι – Δομοκός)
σήραγγα ρυθμού
Σήραγγα Πλαταμώνα
Σήραγγα Αριάρτου
Σήραγγα Στίλφακα (3)
Σήραγγα Μακριλλάτη
Σήραγγα Εκκάρα (4)


Και τα 15 ευρήματα είναι κοινά.
Σοβαρές ελλείψεις στα μέτρα πυρασφάλειας
Δεν υπάρχουν ρυθμίσεις σχετικά με την προμήθεια πυροσβεστικών υλικών,
πρόσβαση της ομάδας διάσωσης
Δύσκολη ή αδύνατη η επικοινωνία εντός της σήραγγας (ασύρματη – κινητή)
Ανεπαρκής φωτισμός έκτακτης ανάγκης
Απόδραση (απουσία ή ακατάλληλη)
Προβληματική συντήρηση αερισμού
Αξίζει να τονιστεί ότι ένα εμπορικό τρένο έπιασε φωτιά μέσα στη σήραγγα των Τεμπών το 2015. Εκπρόσωποι της πυροσβεστικής που συμμετείχαν στην κατάσβεση αργότερα κατήγγειλαν ότι όταν μπήκαν στη σήραγγα, ο διανομέας νερού στη μία πλευρά δεν λειτούργησε, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπήρχε νερό για να σβήσει τη φωτιά. Από την άλλη, ούτε ο εξαερισμός λειτούργησε.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, υπάρχει και αναφορά ότι έχει επισημανθεί σε ασκήσεις της ΕΜΑΚ από το 2010. Από το 2010 λοιπόν μέχρι σήμερα, το πρόβλημα παραμένει και είναι πολύ σοβαρό.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, δεν φαίνεται να υπάρχει νόμος που να ορίζει μέτρα ασφαλείας.

Για κάθε αυτοψία, η πυροσβεστική υπέβαλε πολλά επικαιροποιημένα σχέδια και υπέβαλε σχετικά έγγραφα στην κυβερνητική ηγεσία και στα αρμόδια υπουργεία.

Σήραγγα σκάλας Κακιάς
Απογοητευτικές οι φωτογραφίες του σιδηροδρόμου που συνδέει Αθήνα-Κόρινθο… Εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι δεν υπάρχει αερισμός, πυρασφάλεια ή φωτισμός εντός της σήραγγας της Κακιάς Σκάλας και ευτυχώς δεν έχουν σημειωθεί ατυχήματα. Επίσης, η κλήση έκτακτης ανάγκης δεν λειτουργεί γιατί το καλώδιο έχει κοπεί μέσα στο τούνελ. Ταυτόχρονα, η υπερσύγχρονη κεραία GSM-R που ήταν εγκατεστημένη στο χώρο δεν λειτούργησε. Κυνηγοί μετάλλων σήκωσαν την πλάκα Κακιά Σκάλα και απογύμνωσαν καλώδια σε ακτίνα πολλών χιλιομέτρων. Σημειωτέον, μέλη της συμμορίας του χαλκού έχουν διαρρήξει ακόμη και τις γραμμές για να κλέψουν αυτοκίνητα και σύμφωνα με το OPEN, πριν από λίγο καιρό ένα τρένο σταμάτησε την τελευταία στιγμή και δεν συγκρούστηκε με ένα αυτοκίνητο γεμάτο με χαλκό.


«Μέχρι το 2009 όλο το τμήμα της σήραγγας και του τηλεχειριστηρίου από την Κόρινθο μέχρι τη Ριόσια ήταν σε καλή κατάσταση, ενιαίο σύστημα. Λεηλατήθηκε από διάφορους ανθρώπους από όλο τον κόσμο», δήλωσε στο OPEN ο υπάλληλος του ΟΣΕ, Ανδρέας Λεχουρίτης. Σύμφωνα με τον ίδιο, «τη στιγμή που δεν υπάρχει κέντρο ελέγχου στη σήραγγα, δεν υπάρχει ρεύμα, οπότε κάτι δεν λειτουργεί». Σχετικά με την παραλίγο σύγκρουση, ο Λεχουρίτης είπε ότι ο μηχανοδηγός είδε ο ίδιος το αυτοκίνητο και σταμάτησε.

Η σήραγγα Λαψάνη είναι παγίδα «θανάτου».
Υπάρχει και εικόνα από την κατάρρευση της σήραγγας Λαψάνης από την οποία πέρασε το εμπορικό τρένο, σε μικρή απόσταση από το σημείο που σημειώθηκε το δυστύχημα στα Τέμπη. Όπως φαίνεται στα πλάνα του MEGA, η σήραγγα δεν έχει φώτα και μια έξοδος κινδύνου είναι κλειδωμένη. Οι πυροσβεστικοί κρουνοί δεν έχουν εύκαμπτους σωλήνες και δεν είναι πυρασφαλείς καθώς δεν υπάρχουν σωλήνες για τη μεταφορά νερού.


Πηγή: magnesianews.gr