Το επόμενο Σαββατοκύριακο θα γίνουν οι πρώτες ανακοινώσεις για τα εορταστικά σπιτικά καλάθια, όπως είπε στο πρώτο πρόγραμμα ο Άδωνις Γεωργιάδης, υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Συγκεκριμένα, είπε ότι τα καλάθια των οικογενειακών γιορτών θα ανακοινωθούν το αργότερο μέχρι το επόμενο Σαββατοκύριακο. Γιατί όταν κάτι μπαίνει στο καλάθι, ο καταναλωτής πρέπει να το βρει. “
“Η συνολική αξία του καλαθιού από την πρώτη εβδομάδα για όλες τις αλυσίδες είναι σημαντικά χαμηλότερη σήμερα. Την πρώτη εβδομάδα είχαμε ένα καλάθι συνολικής αξίας περίπου 150 ευρώ, την τέταρτη εβδομάδα είχαμε συνολική αξία 100 ευρώ. Έχουμε ένα αλυσίδα που είχε το τρίτο χαμηλότερο καλάθι χρημάτων κάτω από το ευρώ», τόνισε ο Άδωνις Γεωργιάδης.
Παράλληλα, είπε, από τα 816 προϊόντα, περίπου τα 560 είχαν σταθερές τιμές για ένα μήνα, τα 130 είχαν περικοπές και συνολικά 50-60 είχαν αυξήσεις τιμών, κυρίως φρέσκα προϊόντα. Ανάλογα με τον καιρό και τη διαθεσιμότητα.
“Ως εκ τούτου, είναι σαφές ότι τα καρότσια έχουν συμβάλει στη δημιουργία εσόδων από τους καταναλωτές. Διαπιστώσαμε ότι οι άνθρωποι κέρδιζαν περίπου 20 ευρώ την εβδομάδα αν αγόραζαν το προϊόν”, είπε ο Γεωργιάδης. τόνισε.
Ο υπουργός επεσήμανε επίσης ότι ο κλάδος θέτει καλύτερες τιμές στα σούπερ μάρκετ δεδομένου ότι στο καλάθι περιλαμβάνονται επώνυμα προϊόντα. “Και αυτό γιατί ο κλάδος γνωρίζει ότι χάνει πελάτες στο καλάθι και μειώνει τις τιμές για να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς. Οκτώ στα 10 προϊόντα είναι επώνυμα, όχι ιδιωτικής ετικέτας”, πρόσθεσε ο Γεωργιάδης.
«Σε ό,τι αφορά τη δεύτερη ανησυχία της αύξησης των τιμών εκτός καλαθιού και της πτώσης εντός του καλαθιού, ούτε αυτό έχει συμβεί», πρόσθεσε ο υπουργός Ανάπτυξης.
«Αυτό που συνέβη είναι ότι και οι τιμές εκτός καλαθιού συγκρατούνται γιατί κανένας κλάδος δεν θέλει να απομακρυνθεί πολύ από το καλάθι φοβούμενος να χάσει πελάτες. Λειτούργησε ως εργαλείο για τη συνολική συγκράτηση των τιμών», είπε χαρακτηριστικά.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι προωθεί τον ελεύθερο ανταγωνισμό μεταξύ των αλυσίδων και δεν επιτρέπει στις αλυσίδες με μεθόδους μάρκετινγκ να κρύβουν τι ακριβώς κάνουν με τις τιμές τους. Και συμφώνησαν όλοι. Έτσι, οι αλυσίδες μπαίνουν σε έναν πολύ μεγάλο ανταγωνισμό μεταξύ τους», είπε.
«Δεν μου αρέσει η θριαμβολογία όταν υπάρχει ένα αφόρητο φαινόμενο για τους καταναλωτές και τους πολίτες όσον αφορά τον πληθωρισμό και την ακρίβεια. Θέλουμε να καταστήσουμε σαφές ότι κατανοούμε πλήρως την ανησυχία σας για την πτώση.
Πηγή: magnesianews.gr