• 22/09/2023 05:01

Επιτροπή αγώνων: Περιλαμβάνεται στο καλάθι γηπέδου αλλά σημειώνεται με αστερίσκο

ByGreeceit.gr

Οκτ 28, 2022
Ελάτε στο Viber

Τα καλάθια των νοικοκυριών πήραν «πράσινο φως» από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, αλλά σημειώθηκαν με έναν αστερίσκο.

Ωστόσο, η Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία θεώρησε ως προτεραιότητα τη νομοθεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης, ζήτησε από τα σούπερ μάρκετ και όλες τις εταιρείες τροφίμων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία να αυξήσουν τις προμήθειες για να τοποθετήσουν τα προϊόντα στα ράφια και να μειώσουν τις τιμές σε άλλα είδη. μην σηκώνετε “Περιήγηση” και διαφωνείτε με το είδος και την τιμή. Η διευκρίνιση της Επιτροπής ορίζει επίσης ότι τα σούπερ μάρκετ δεν μπορούν να προωθούν τα δικά τους επώνυμα προϊόντα.

Στη γνώμη της, οι αρχές ανέφεραν, μεταξύ άλλων:
1. Το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ επιλέγουν τα προϊόντα που θέλουν να βάλουν στα καλάθια του νοικοκυριού τους μπορεί να επηρεάσει τις διαπραγματεύσεις τους με τους προμηθευτές αυτών των προϊόντων, ειδικά αυτούς με μικρή διαπραγματευτική δύναμη. Για παράδειγμα, μια εταιρεία σούπερ μάρκετ μπορεί να ζητήσει υψηλότερο τέλος πρόσβασης (επίδομα κατανομής χρονοθυρίδων, προπληρωμένο τέλος πρόσβασης, τέλος διαμονής επί πληρωμή ή άλλη πληρωμή/έκπτωση) μπορεί να ζητηθεί από τον προμηθευτή. προς τη λιανική αγορά. Μια τέτοια κατάσταση μπορεί να στρεβλώσει τον ανταγωνισμό.

2. Δεύτερον, ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία δεν οδηγεί σε συστημική πρακτική αυτοεξυπηρέτησης από τα σουπερμάρκετ των προϊόντων της δικής τους επωνυμίας σε βάρος επώνυμων προϊόντων που μπορεί να προσφέρονται σε χαμηλότερες τιμές στους καταναλωτές.ιδιαίτερα σημαντικό. Η κερδοφορία μπορεί να είναι υψηλότερη. Τέτοια αποτελέσματα λειτουργούν κατά των προμηθευτών και των καταναλωτών.

3. Ένας άλλος πιθανός αντίκτυπος της πρωτοβουλίας είναι να καταστήσει τα προϊόντα στο καλάθι πιο προσιτά (ή λιγότερο ακριβά).

4. Τα οικιακά καλάθια θα πρέπει να επιτρέπουν τη συμμετοχή όλων των τύπων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη λιανική αγορά, τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο ή/και με κάποιο τρόπο (π.χ. πωλήσεις μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος). Εμπορεύστε όλες τις αναφερόμενες κατηγορίες προϊόντων (π.χ. κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο, αρτοποιείο κ.λπ.)

5. Είναι σημαντική η δημοσίευση σχετικών πληροφοριών στο e-katanalotis και στην ιστοσελίδα του υπουργείου ή άλλης αρμόδιας αρχής, διευκρινίζοντας εκ των προτέρων το είδος και τον βαθμό λεπτομέρειας. Για παράδειγμα, η δημοσίευση μόνο των μέσων εθνικών τιμών λιανικής ανά προϊόν δεν θα ασκούσε καμία επιδιωκόμενη πίεση στις εταιρείες που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία.

Πηγή: magnesianews.gr