• 01/12/2023 12:09

Έρευνα: Πώς βαθμολογούν οι καταναλωτές τα οικιακά καλάθια

ByGreeceit.gr

Δεκ 7, 2022
Ελάτε στο Viber

Νέα μεγάλης κλίμακας έρευνα που διεξήγαγε η Pulse RC για λογαριασμό του Εμπορικού Επιμελητηρίου Αθηνών βρίσκει ότι περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές βαθμολογούν τα «καλάθια σπιτιού» προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά οι περισσότεροι χρειάζονται πρόσθετα μέτρα πιστεύω ότι είναι. Μια ξεκάθαρη εικόνα της κατάστασης της αγοράς.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα, ο πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου Γιάννης Χατζηθεοδοσίου δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΒΕ:


»Υπάρχουν μερικά ενδιαφέροντα ευρήματα, όπως αλλαγές στους δείκτες αισιοδοξίας/απαισιοδοξίας και η στάση των ερωτηθέντων απέναντι στα καλάθια των νοικοκυριών, αλλά το κόστος ενέργειας εξακολουθεί να είναι υψηλό και φαίνεται να προκαλεί ανησυχία για ένα σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων. Αυτό σημαίνει ότι τα κράτη θα πρέπει να επανεξετάσουν τα μέτρα υποστήριξής τους και ίσως να εφαρμόσουν ένα διαφορετικό μείγμα πολιτικής.

«Αλλά αυτό που κατατάσσεται υψηλότερα σε σύγκριση με προηγούμενες μελέτες είναι η ανησυχία που εκφράζουν για την απόκτηση βασικών αγαθών όπως τα τρόφιμα».

Ο πρόεδρος του ΕΟΧ μίλησε στο πρόγραμμα Greek Time του OPEN το πρωί της Τετάρτης για τα ευρήματα της έρευνας και τις κατηγορίες δαπανών που έχουν περιορίσει πρόσφατα οι καταναλωτές.

Να σημειωθεί ότι η έρευνα διενεργήθηκε από τις 9 έως τις 13 Νοεμβρίου σε δείγμα 1.417 ατόμων από την περιφέρεια Αττικής.

Έρευνα του γενικού πληθυσμού (επαγγελματίες, επιχειρηματίες, καταναλωτές κ.λπ.) στην περιφέρεια Αττικής αποκάλυψε τα εξής:

– Το 51% των συμμετεχόντων βρίσκει κυβερνητικές ενέργειες και ανακοινώσεις για την υποστήριξη των αυξήσεων των τιμών καταναλωτή προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά οι περισσότεροι πιστεύουν ότι χρειάζονται περισσότερα.

Αντίθετα, το 48% πιστεύει ότι βρίσκεται σε λάθος δρόμο. Τα πράγματα βελτιώνονται μεταξύ των επιχειρηματιών/επαγγελματιών (55% έναντι 44%).

– Περισσότεροι από τους μισούς (54%) αξιολόγησαν το μέτρο «καλάθι έδρας» προς τη σωστή κατεύθυνση. Και εδώ, οι περισσότεροι αποφασίζουν ότι χρειάζονται περισσότερα. Αυτό ζητείται ήδη. Το 44% πηγαίνει σε λάθος κατεύθυνση.

– Μεταξύ όλων των κατοίκων της Αττικής, ο δείκτης αισιοδοξίας/απαισιοδοξίας προς την ελληνική οικονομία αντανακλά βελτιωμένη κατάσταση (σε σύγκριση με την προηγούμενη έρευνα του Ιουνίου). Στην ερώτηση πώς βλέπουν την πορεία τους επόμενους μήνες, το 36% ήταν αισιόδοξο (από 31%) και το 63% απαισιόδοξο (από 68%). Η κατάσταση για τους επιχειρηματίες/επαγγελματίες είναι ακόμη καλύτερη, με το 42% (26%) να είναι αισιόδοξο και το 58% (72%) να είναι απαισιόδοξο.

– Ο ιδιωτικός τομέας (μισθωτοί και αυτοαπασχολούμενοι) δείχνει δείκτες ανησυχίας για το μέλλον και τη βιωσιμότητα των θέσεων εργασίας κατά τους επόμενους έξι μήνες (περίπου οι ίδιοι με προηγούμενες έρευνες). 48%) – 44% δεν ανησυχούν (από 42%). Οι αυτοαπασχολούμενοι (που ανησυχούν περισσότερο από τους εργαζόμενους) τα πηγαίνουν πολύ καλύτερα, με το 54% να ανησυχεί (από 60%) – το 38% να μην ανησυχεί (29% από).

・Μερικά καταστήματα που ανοίγουν τις Κυριακές έχουν αρνητική βαθμολογία 41%. Οι υπόλοιποι το βαθμολόγησαν θετικό (27%) ή ουδέτερο (25%). Το 25% λέει ότι ψωνίζει περισσότερο και το 34% παραδέχεται ότι διευκολύνει τις αγορές. Ορισμένες ομάδες του πληθυσμού (όπως επιχειρηματίες/επαγγελματίες) καταγράφουν ακόμη υψηλότερο ποσοστό θετικών απαντήσεων.

– Μεγαλύτερη αποδοχή προϊόντων «ιδιωτικής ετικέτας» (δηλαδή προϊόντων που φέρουν το όνομα του σούπερ μάρκετ όπου πωλούνται). Σχεδόν 7 στους 10 (67%) είπαν ότι τα κατανάλωσαν ή σκόπευαν να τα καταναλώσουν και το 23% είπε όχι.

– Η ενέργεια (ηλεκτρικό ρεύμα, καύσιμα, θέρμανση – οι μισοί συμμετέχοντες) και είδη πρώτης ανάγκης (τρόφιμα, παντοπωλεία, σούπερ μάρκετ – 4 στα 10) είναι αυτή τη στιγμή οι πιο προβληματικές κατηγορίες κόστους (τα υπόλοιπα καταγράφονται ενιαία δαπάνη). Σχήμα ποσοστό) Ελληνικά νοικοκυριά. Ωστόσο, σημειώθηκε μείωση (σε σύγκριση με την έρευνα του Ιουνίου) με ανησυχίες για την ενέργεια (57% έως 50%) και αύξηση των ανησυχιών για τα βασικά (30% έως 37%).

– Η ενέργεια και τα καταναλωτικά αγαθά (ρούχα, παπούτσια, ηλεκτρονικά είδη) είναι οι δύο κύριες κατηγορίες περικοπών δαπανών από τους καταναλωτές (27% και 26% αντίστοιχα). Τα βασικά αγαθά καταγράφονται και ως ποσοστό (21%). Οι απαντήσεις επαγγελματιών/επιχειρηματιών δείχνουν μια σχεδόν παρόμοια εικόνα.

– Ο χειμώνας είναι ήδη εδώ και ο τρόπος θέρμανσης είναι ένα από τα σημαντικά ζητήματα για τους πολίτες.

Περισσότεροι (36%) χρησιμοποιούν κυρίως πετρέλαιο, διπλασιάζοντας σχεδόν το μερίδιο του φυσικού αερίου (20%). Ακολούθησαν κλιματιστικά/αντλίες θερμότητας στο 16%, με άλλες μεθόδους χαμηλότερες. Φέτος, 8 στα 10 άτομα δεν θα αλλάξουν τον τρόπο θέρμανσης.

Πηγή: magnesianews.gr