• 06/06/2023 05:16

Felice and Lily: A Man’s Man

ByGreeceit.gr

Ιαν 30, 2023
Felice and Lily: A Man's Man

Λόγω αυξημένης επισκεψιμότητας, οι παραστάσεις του έργου της Ελένης Καρασαββίδου Felice and Lily: a man between men στο Vault Polyhóros σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πολυχρονοπούλου θα συνεχίζονται κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:15.
Ερμηνεύουν (με αλφαβητική σειρά) η Δήμητρα Βαμβακάρη, η Δήμητρα Σύρου και η Έλενα Τυρέα.
Λίγα λόγια για το έργο
1942 Βερολίνο. Δύο γυναίκες συναντιούνται. Εβραίοι και Γερμανίδες παντρεμένες με Ναζί αξιωματικούς. Έχει 4 αγόρια. Τιμήθηκε από τον Φύρερ επειδή γέννησε τέσσερις μελλοντικούς στρατιώτες. «Εκεί που μαθαίνουν να σκοτώνουν χωρίς πρόβλημα, αγόρια της ηλικίας τους».
Δύο γυναίκες συναντιούνται και γεννιέται ένας μεγάλος έρωτας. Έξω, βρέχει βόμβες στο Βερολίνο, και ο κόσμος χορεύει και ερωτεύεται απεγνωσμένα. “Bombs Bombs and Rumba Rumba” Στο όνομα του “πολιτισμού”, των αναμνήσεων, των γραμμάτων και της αναταραχής στη σκιά του φασισμού που αφαιρεί ζωές ανθρώπων.
Ολόκληρη η ζωή της Γερμανίδας Ναζί Λίλι, οι 18 μήνες που έζησε με τον Φελίτσε, έναν Εβραίο. Και θα συνεχίσει να ζει μαζί της για το υπόλοιπο της ζωής του. Με τις αναμνήσεις της, τις ενοχές της, μια συνεχή προσπάθεια να βγάλει νόημα αυτό το τεράστιο, αναπάντητο «γιατί;». Γιατί μερικοί άνθρωποι αποφασίζουν τη ζωή μας; Γιατί μας επιβάλλουν πώς και με ποιον ζούμε; Γυναίκες, φυλές, άλλες επιλογές ζωής Ποιος καθόρισε πόσο διαφορετικοί ζουν οι άνθρωποι; Και ποιος θέτει το σημείο αναφοράς για τον συνεχή φυλετικό διαχωρισμό; Το μέλλον των παιδιών μας , έθνη και πολιτισμοί Ποιος αποφασίζει γιατί;
Μια παράσταση που αφυπνίζει συναισθηματικά και προκαλεί σκέψεις βασισμένη στην ιστορία της Φελίτς και της Λίλι, μια αληθινή ιστορία αγάπης που διαδραματίζεται σε ένα τραυματικό ιστορικό πλαίσιο.
Σημείωση Διευθυντή:
Το 1942, μια Γερμανίδα παντρεμένη με έναν Ναζί αξιωματικό και μια Εβραία συναντιούνται στο Βερολίνο και μια μεγάλη αγάπη γεννιέται στη σκιά μιας πόλης που βομβαρδίζεται στο όνομα του Ναζισμού και του «Πολιτισμού και Τάξης». Εβραίοι, ομοφυλόφιλοι, διάφοροι, ανάπηροι δολοφονήθηκαν, περιουσίες καταστράφηκαν, παιδιά σκοτώθηκαν.
Εμπνευσμένη από την Ελένη Καρασαββίδου, η αληθινή ιστορία εξερευνήθηκε μέσα από το βιβλίο της Erica Fischer, την ταινία Aimee and Jaguar, αλλά και τη ναζιστική απειλή και την επικίνδυνη άνοδο των ρατσιστικών επιθέσεων σε όλο τον κόσμο. Επιθέσεις κατά γυναικών, ομοφυλόφιλων, ατόμων με αναπηρία και ατόμων με κάθε είδους ιδιαιτερότητες. Ο νοσηρός θυμός ορισμένων ανθρώπων για την εξουσία και το κέρδος τροφοδοτείται από την εκπαίδευση ανθρώπων να σκοτώνουν τους συνανθρώπους τους και να χρησιμοποιούν κάθε μορφή βίας χωρίς να σκέφτονται ότι αύριο θα είναι η σειρά τους. Φαντάζονται και διαστρεβλώνουν την αλήθεια με χειραγώγηση. Ένας «γενναίος νέος κόσμος» που καθορίζει ποιος θα επιβιώσει, ποιος θα επιβιώσει, ποια έθνη θα επιβιώσουν, ποια έθνη θα παρακμάσουν και ποιοι πολιτισμοί και γλώσσες θα κυριαρχήσουν. Ατελείωτος παραλογισμός. Ακόμα και σήμερα γιορτάζουμε θλιβερές επετείους και αλλού κάνουμε άλλες επώδυνες, αλλού στον πλανήτη καταστρέφουμε.
Και η ιστορία συνεχίζεται, από την εκπαίδευση, την ιστορία, τα μέσα ενημέρωσης, την άμεση συνείδηση, την κλιματική αλλαγή, τα πυρηνικά όπλα, την καταστροφή του ιστορικού πολιτισμού και επομένως την καταστροφή της συλλογικής μνήμης, τη μαζική καταστροφή εθνών, τη δολοφονία παιδιών, αρκεί να διαπράττετε εγκλήματα κάθε ημέρα. αύξηση.
Μια παράσταση αγάπης, μνήμης και ενοχής.
Κατερίνα Πολυχρονοπούλου

συντελεστής:
Κείμενο: Ελένη Καρασαβίντου
Δραματική Θεραπεία – Σκηνοθεσία: Κατερίνα Πολυχρονοπούλου
Σκηνικό Κοστούμια: Αγγελίνα Παγώνη
Μουσική και ηχητική σχεδίαση: Μαρία Βουμβάκη
Χορογραφία – Κινησιολογία: Αναστασία Γεωργαλά
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαριάνθη Κοριάκη
Σχεδιασμός Φωτισμών: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Φωτογραφία: Αγγελίνα Παγώνη
Trailer: Στέφανος Κοσμίδης
Επικοινωνία: Μαριάννα Παπάκη, Νώντας Δουζίνας
Παραγωγή: ON STAGE – VAULT

Ερμηνεύουν: (με αλφαβητική σειρά)
Δήμητρα Βανβακαλή
Δήμητρα Σύρος
Έλενα Τηλέα

Έγραψαν για την παράσταση:
«Το έργο της Ελένης Καρασαβίντου έχει μια ισχυρή γροθιά και επιστρέφουμε στην τραγωδία μέσα από ένα διαφορετικό μονοπάτι από αυτό που έχει ακολουθήσει η Δύση, μιμούμενοι τις επαναλήψεις και δημιουργώντας σύγχρονα αστικά δράματα. […] Διευθύνει η έμπειρη Κατερίνα Πολυχρονοπούλου (χορογραφία Αναστασίας Γεωργάρας – Κινησιολογία) στο Θέατρο Volt, υπογράφει και δραματουργική επεξεργασία, διακρίνοντας τρία επίπεδα του έργου, πολιτικό, ερωτικό και θεατρικό, και ιδιαίτερα το τελευταίο τόνισε το επίπεδο του Και τα μπλέξαμε, κρατώντας πάντα μια κρίσιμη απόσταση αναπνοής μεταξύ τους. Συνδυάζοντας στοιχεία πάθους για ελευθερία, τέχνη και πάνω από όλα αγάπη… […] Τρεις νεαρές ηθοποιοί ορίζουν ξεκάθαρα τους αντίστοιχους ρόλους τους. Η Δήμητρα Σίρου πλησιάζει μια ηλικιωμένη Λίλη και την αντανάκλασή της σε έναν καθρέφτη του θεάτρου, τον «Δωρικό». Η Δήμητρα Βαμβακάρη σμιλεύει τον «Λυδιανό», ένα νεαρό παχουλό κρίνο από το φως και το σκοτάδι. Και η Έλενα Τιλέα πλάθει τον Φελίτσε και τη «σκιά» της «στον άνεμο» στη γη και στον ουρανό. [Λέανδρος Πολενάκης, Η Αυγή]
«Η Δήμητρα Σίρου αιχμαλωτίζει τη γερασμένη Λίλη και τις ανεξίτηλες αναμνήσεις της με συγκίνηση. Ενσαρκώνει το πάθος να ξεφύγει από τη ναζιστική δίνη. Η Δήμητρα Βανβακάρη καθώς η Λίλυ ωριμάζει σταδιακά κοινωνικά, πολιτικά και συναισθηματικά. Υπέροχη ατμόσφαιρα, Κατερίνα Πόλη Μια παράσταση με λεπτή και μελετημένη παραγωγή από Χρονόπουλος και εξαιρετική εμφάνιση». [Μαρία Μαρή | Theatromania.gr]
“Είναι κυριολεκτικά μια μαγευτική παράσταση. Η σκηνοθεσία της Κατερίνας Πολυχρονοπούλου, το κείμενο της Ελένης Καρασαββίδου, η ερμηνεία, τα κομψά κοστούμια, η μουσική, οι φωτισμοί και οι αέρινες χορογραφίες όλα μαζί και το καθένα χωριστά μεταφέρει τον θεατή σε έναν δεύτερο κόσμο.” Σε μεταφέρει στην καρδιά της αναταραχής του τον Μεγάλο Πόλεμο, στις ψυχές όσων υπέφεραν από το τρομακτικό του πρόσωπο». [Μαίρη Μαθιουδάκη | Pastafloramag.gr]

«Η σκηνοθέτις Κατερίνα Πολυχρονοπούλου τραβάει τον θεατή στην ατμόσφαιρα της εποχής με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Η Έλενα Τηλέα ως Φελίτσε, η διπλά κατατρεγμένη, Εβραία και ομοφυλόφιλη, σαγηνεύει με τις υποκριτικές της ικανότητες. Η Δήμητρα Βανβακάρη ως Λίλη κάνει μια καλή δουλειά στο να αναλαμβάνει τα απαιτητικά ρόλος μητέρας, συζύγου αξιωματικού των Ναζί και ερωμένη πολλών, και η εξαιρετική Δήμητρα Σύρος παίρνει τον πόνο από ελπιδοφόρες αρχές.Μέσω της ανάγνωσης των ερωτικών τους επιστολών, ερμηνεύει τον ρόλο της ηλικιωμένης Λίλης καθώς αναπτύσσει τη σχέση τους, μέχρι το τέλος που το συνοδεύει. [Έλενα Χατζοπούλου | SinwebRadio]
“Υπέροχη συσκευασία σε μια όμορφη και ζεστή τοποθεσία. Αλήθεια έχουν να πουν. Απλά, αυστηρά περιττή. Καταπληκτική. Μην το χάσετε”. [Νάσος Κονίτσας | Νoizy.gr]
“Μια παραγωγή που εκφράζει απαλά και απαλά τα δυνατά συναισθήματα δύο γυναικών. Μια ποιητική παραγωγή που χρησιμοποιεί πλήρως τη λεπτότητα και την ευρηματικότητα.” [Βίβιαν Μητσάκου | theaterproject365.wordpress.com]
«Στη σκηνή, οι τρεις υπέροχοι ηθοποιοί με έκαναν να συνειδητοποιήσω ότι έχουν μια συγκεκριμένη εμπειρία στο θέατρο. Πόσο σίγουροι είναι για αυτό που κάνουν και πόσο αποτελεσματικοί είναι; […] Η σκηνοθέτις Κατερίνα Πολυχρονοπούλου το διαισθάνεται και ακούει. Μεταμορφώστε και καλλιεργήστε. Παραμένει εργάτρια των θεατρικών τεχνών με αδιαμφισβήτητη πίστη και αφοσίωση. Και με αυτή την παράσταση θα δώσει τον καλύτερό της εαυτό. ” [Τζένη Κουκίδου | Koukidaki.gr]
«Η Κατερίνα Πολυχρονοπούλου παρουσιάζει την ιστορία της Felice και της Lily στα καλύτερά της, βήμα-βήμα, ολοκληρωμένη από τόλμη, λεπτότητα, τρυφερότητα, αξιοζήλευτη ατμόσφαιρα, φωτισμούς, απλά αλλά λειτουργικά σκηνικά και αξιόλογα κοστούμια. Μας δίνει μια σκηνοθεσία και ένα μουσικό νεύμα. .” [Μαρία Κυριάκη | Epi Skinis.gr]
«Μια καλή κίνηση, μια καλή παράσταση και το σκηνικό και το ίδιο το κείμενο μετέφεραν τον ζοφερό αέρα μιας εποχής που ο έρωτάς τους ήταν η μόνη αχτίδα του ήλιου στη ζωή τους. […] Με πήγε σε ένα ταξίδι που μου άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις. Έσπειρε τους σπόρους της ελπίδας στον εξίσου σκοτεινό σημερινό κόσμο. Μια εβδομάδα αργότερα, οι καρδιές μας χτυπούν ακόμα μέσα στη μικρή μας σκηνή Vault. ” [Έλενα Γαζγαλή | All4fun.gr]
“Η ερμηνεία των κοριτσιών είναι καταστροφική. Μια από τις πιο όμορφες παραστάσεις που έχω δει ποτέ στη ζωή μου και με άφησε με μια γροθιά στο στομάχι. Βλέποντάς το και τώρα που το γράφω φέρνει δάκρυα στα μάτια μου.” [Χρύσα Κατσιματίδου | Sinwebradio]
«Οι τρεις ηθοποιοί είναι εξαιρετικοί. Η εφεύρεση του διαχωρισμού του ρόλου μεταξύ δύο (της έκπληκτης συζύγου ενός ναζί αξιωματικού που ερωτεύεται μια Εβραία λεσβία) είναι ευρηματική. […] Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να δούμε όντα και εμφανίσεις, σώματα σε στενοχώρια και ψυχές σε γαλήνη (εν μέσω της καταιγίδας)…σκηνικά, φωτισμοί, κοστούμια, κινήσεις, χορούς, παύσεις, σιωπές. Ο ρυθμός του άσθματος είναι υπέροχος Η ασυμβίβαστη θλίψη Ο πόνος του χωρισμού Πέρα από το φύλο, τη φυλή και τις πεποιθήσεις, μην το χάσετε! ! ! ” [Κωνσταντίνος Μπούρας | konstantinosbouras.gr]
«Αισθήσεις, αλήθειες, πάθη και ιστορικά τραύματα αναδεικνύονται στο προσκήνιο και φωτίζονται έξοχα μέσα από τη σκηνοθετική της προσέγγιση από την Κατερίνα Πολυχρονοπούλου σε ένα από τα πιο ευαίσθητα χρωματιστά έργα που έχει υπογράψει τα τελευταία χρόνια. Ολοκληρωμένη ματιά και σκηνοθεσία από την αρχή μέχρι να «πάρει» το χέρι του θεατή με ένα λεπτό σκηνικό χορό. Φυσικά, το πιο σημαντικό όπλο της σκηνοθέτιδας είναι η ομάδα ερμηνείας της, που διακρίνεται για την ομοιομορφία, την ισορροπία και την κοινή της διάθεση να «βουτήξει» βαθιά στην καρδιά του έργου. [Αλέξανδρος Κούρτης | Zappit.gr]
“Η Κατερίνα Πολυχρονοπούλου έχει κάνει εξαιρετική δουλειά αναδεικνύοντας το ταλέντο των ηθοποιών. Με όμορφες εικόνες μας χαρίζει λεπτές αισθητικές απολαύσεις…” [Νεκτάριος-Γεώργιος Κωνσταντινίδης, Theatredublog.unblog.fr]
«Οι ερμηνείες τριών κυρίων είναι δυνατές, υποστηρίζουν τέλεια τους ρόλους τους, εντυπωσιακές, συναρπαστικές και συναισθηματικές!» [Χρυσούλα Ζαφειράκη | Open Mind]
“Το κοινό χειροκρότησε ξανά και ξανά για τις τρεις γυναίκες. Αυτό ήταν το λιγότερο που μπορούσε να κάνει. Είναι μια απολύτως υποβλητική ένεση αγάπης. Όχι λιγότερο.” [Κώστας Κούλης | keysmash.gr]

*Η παράσταση δεν είναι κατάλληλη για ανηλίκους
πληροφορίες:
Τοποθεσία: VAULT THEATER PLUS, Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός Κοντινότερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός (περίπου 8 πόδια με τα πόδια)
Ημερομηνίες: Παραστάσεις: Τετάρτη και Πέμπτη στις 21.15. [Εκτός από 1 και 2 Φεβρουαρίου λόγω συμμετοχής των καλλιτεχνών στην 48ωρη Πανελλαδική Απεργία που προκήρυξε το Σ.Ε.Η.]
Διάρκεια: 75 πόδια (χωρίς σπασίματα).
Πληροφορίες: Τηλέφωνο: 213 0356472 / 6949534889
(Τηλεφωνικές κρατήσεις 11:00-14:00, 17:00-21:00)
Τιμή εισιτηρίου: 14 ευρώ, 10 ευρώ (φοιτητικό / φοιτητικό / κάτοχοι καρτών πολλαπλών παιδιών / ΑΜΕΑ / άνεργοι – ΟΑΕΔ), 5 ευρώ (ΑΜΕΑ)
Προπώληση εισιτηρίων: https://www.viva.gr/tickets/theater/felitse-kai-lily/

Πηγή: magnesianews.gr