• 14/04/2024 18:14

Φυσικό αέριο: πώς θα φτάσετε στην Ελλάδα και πώς μεταφέρεται σε κάθε γωνιά της χώρας τα τελευταία χρόνια

ByGreeceit.gr

Οκτ 17, 2022
«Δυναμικός διάδρομος τιμών» για το φυσικό αέριο που προτείνουν στην ΕΕ η Ελλάδα, η Πολωνία και η Ιταλία

Ο τρόπος με τον οποίο μεταφέρεται το φυσικό αέριο στην Ελλάδα και διανέμεται σε οικιστικές και βιομηχανικές κατασκευές είναι πολύπλευρος, αλλά υπάρχουν κάποιες δικλείδες ασφαλείας. Το ΑΠΕ-ΜΠΕ εισέρχεται στο χώρο όπου γίνεται το μεγαλύτερο μέρος της συντήρησης και λειτουργίας του συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου και διαφημίζεται στους καταναλωτές μέσω του συστήματος διανομής.

Ο Βασίλης Πετρόπουλος, διευθυντής του Κέντρου Λειτουργίας και Συντήρησης του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου στη Νότια Ελλάδα, εξηγεί πώς φτάνει το αέριο στην εγκατάσταση και τα βήματα που έγιναν για να φτάσει στους αποδέκτες του.

«Ο ρόλος του συστήματος μεταφοράς είναι να λαμβάνει αέριο από την είσοδο σε αέρια κατάσταση σε υψηλή πίεση και να το παραδίδει στην έξοδο. Επί του παρόντος, υπάρχουν τέσσερα σημεία εισόδου στη χώρα: το Sidi στο Ceres, το οποίο είναι συνδεδεμένο με το βουλγαρικό σύστημα Βρίσκεται στο Λόκαστρο, τα ελληνοτουρκικά σύνορα που συνδέονται με το τουρκικό σύστημα, η Θεσσαλονίκη και φυσικά η Λεβιτούσα, ιδιαίτερης σημασίας, όπως ανέφερε ο κ. Πετρόπουλος, είναι η είσοδος στο Σίντι Λόκαστρο Ceres, εξήγησε. έχει αμφίδρομη δυναμικότητα: είσοδο και έξοδο, εξυπηρετεί μέρος των αναγκών της Βουλγαρίας».

Σύμφωνα με τον Βασίλη Πετρόπουλο, «Η υποδομή που χρησιμοποιείται στο σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου είναι κυρίως χαλύβδινοι υπόγειοι αγωγοί μεταφοράς, το μήκος των οποίων φτάνει πλέον τα 1.466 χλμ στην Ελλάδα. Ξεκινά από τα τουρκικά σύνορα και συνεχίζει μέχρι τη Μεγαλόπολη, που ουσιαστικά διασχίζει την ανατολική πλευρά. της χώρας.

Κατασκευάζεται κατά μήκος αγωγών για αποφράξεις και διακλαδώσεις υποδομών και μέτρα και έχει διαμορφωθεί παρόμοια με τον ρυθμιστικό σταθμό. Φυσικό αέριο και ρυθμίσεις αποσυμπίεσης ή ροής πραγματοποιούνται όπως απαιτείται. Ωστόσο, ο συμπιεστής φυσικού αερίου είναι βασικός εξοπλισμός στο σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου. Αυτή τη στιγμή υπάρχει εγκατεστημένος ένας συμπιεστής φυσικού αερίου στη Θεσσαλονίκη και ένας δεύτερος υπό κατασκευή στα Φάρσαλα.

Το σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου εξυπηρετεί σημεία εξόδου, κυρίως πολύ μεγάλες μονάδες παραγωγής ενέργειας που απαιτούν μεγάλους όγκους φυσικού αερίου σε υψηλή πίεση και δευτερεύοντα συστήματα διανομής φυσικού αερίου που μεταφέρουν φυσικό αέριο σε οικιστικές και βιομηχανικές περιοχές. Χώρα.

«Για να καλύψουμε τις ανάγκες λειτουργίας και συντήρησης μας, έχουμε χωρίσει το σύστημα μεταφοράς μας σε έξι γεωγραφικές περιοχές που ονομάζονται Κέντρα Λειτουργίας και Συντήρησης. Το πεδίο ευθύνης του Κέντρου Λειτουργίας και Συντήρησης ξεκινά περίπου από το Κάστρο Βοιωτίας και εκτείνεται στο Λαύριο και τη Μάνδρα, είμαστε υπεύθυνοι για άλλα σημεία εξόδου περίπου 380 χιλιομέτρων και σταθμούς ρύθμισης 20 μέτρων. Το domain μας δεν έχει σημεία εισόδου.Η ιδιαιτερότητα του συστήματος μεταφοράς είναι ότι μας ζητείται να διαχειριστούμε γραμμικές εγκαταστάσεις, πράγμα που σημαίνει ότι οι εγκαταστάσεις δεν είναι συγκεντρωμένες σε ένα μέρος, αλλά μάλλον σημαίνει ότι εκτείνεται σε ολόκληρη την περιοχή ευθύνης μας, επομένως το τεχνικό μας προσωπικό και οι μηχανικοί μας εργάζονται καθημερινά πολύ μακριά από τη βάση μας στην Ελεφσίνα», δήλωσε η Εθνική Μεταφορά Φυσικού Αερίου. εξηγεί το Κέντρο Λειτουργίας και Συντήρησης Νότιας Ελλάδας του συστήματος.

Βασικός κρίκος αυτής της διαδικασίας είναι το Κέντρο Ελέγχου και Εξισορρόπησης Φορτίου σε όλη τη χώρα στο Κέντρο Λειτουργίας και Συντήρησης στο Πάτημα Ελευσίνας. «Παρακολούθηση του συστήματος 24 ώρες το 24ωρο, διασφάλιση της ομαλής ροής και διαχείρισης της ποσότητας που αποστέλλεται και παραλαμβάνεται από το σύστημα, παρακολούθηση και διασφάλιση της ισορροπίας του δικτύου. Είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος για μια ομαλή εγκατάσταση λόγω των διαφορετικών αποστάσεων και τοποθεσιών.Πλέον το κέντρο ελέγχου έχει αναβαθμιστεί τόσο σε ηλεκτρονικά όσο και σε εγκαταστάσεις», επισημαίνει ο Πετρόπουλος.

Μάλιστα, ξεκαθάρισε ότι τις μη εργάσιμες ημέρες και ώρες υπάρχει πάντα εφημερία που θα μπορούσε να επέμβει άμεσα σε περίπτωση μη φυσιολογικής συμπεριφοράς ή και έκτακτης ανάγκης. Δηλαδή, να διασφαλίσουμε ότι δεν υπάρχουν προβλήματα στη διαδικασία.

Πηγή: magnesianews.gr