Νέα διορθωτική κοινή υπουργική απόφαση θα εκδοθεί τη Δευτέρα από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο υπουργός είπε ότι οι τροπολογίες θα περιλαμβάνουν μεγαλύτερες ετικέτες προϊόντων και εγκυρότητα προϊόντων.
Ο υπουργός είπε επίσης ότι η πρώτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου ήταν υποσχόμενη, προσθέτοντας ότι από την Τετάρτη οι τιμές των προϊόντων θα παρακολουθούνται εβδομαδιαία στην ηλεκτρονική εφαρμογή του υπουργείου.
Παράλληλα, προανήγγειλε συνάντηση με εκπροσώπους της βιομηχανίας τροφίμων, αλλά πρώτα -όπως είπε- θα λάβει τα αποτελέσματα των ελέγχων της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΗΜΕΑ).
Περισσότερες σημάνσεις για το “καλάθι νοικοκυριών”
Ο Άδωνις Γεωργιάδης, υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων της Γεωργίας, ανακοίνωσε βελτιωμένη σήμανση των προϊόντων που περιέχονται στα «καλάθια οικιακής χρήσης».
“Υπάρχει τρόπος να φτάσουμε εκεί που θέλουμε. Περισσότερη σήμανση, εξασφαλίζοντας συνεχή προσφορά προϊόντων”, είπε.
Home Basket: Νέες καταχωρίσεις προϊόντων κάθε Τετάρτη
Από την Τετάρτη το «καλάθι του νοικοκυριού» μπήκε στη ζωή μας. Μετά την «πρεμιέρα» βγήκαν τα πρώτα συμπεράσματα, αλλά έγιναν και κάποιες διορθωτικές κινήσεις.
Ένα «καλάθι» που αναρτήθηκε σε ηλεκτρονικό καταναλωτή την Τετάρτη αναφέρει 13 αλυσίδες που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία: ΑΒ Βασιλόπουλος, Bazaar, Γαλαξίας, Discount Market, Κρητικός, Lidl, Μασούτης, Market In, My Market, Σκλαβενίτης, ΣΥΝΚΑ. , Χαλκιαδάκης και οι ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ Efresh.gr) περιείχε 850 προϊόντα. Αυτό συμβαίνει επειδή ορισμένες αλυσίδες έχουν επιλέξει να βάλουν περισσότερα από το υποχρεωτικό ελάχιστο των 51 προϊόντων στα «καλάθια» τους.
Σημειώνεται ότι ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος επισκέφθηκε εννέα καταστήματα σούπερ μάρκετ την πρώτη ημέρα εφαρμογής της πρωτοβουλίας, θα επισκεφθεί σήμερα το πρωί άλλα δύο καταστήματα.
“ιδιωτική ετικέτα”
Μεταξύ των στοιχείων που ήρθαν στο φως λίγο μετά την ανάρτηση του καλαθιού ήταν το γεγονός ότι αρκετές αλυσίδες επέλεξαν να εντάξουν στο «καλάθι» τα περισσότερα δικά τους επώνυμα προϊόντα.Είναι το προϊόν που παράγεται και έχει συνήθως μάρκες σούπερ μάρκετ και είναι συνήθως φθηνότερο Παρατηρήθηκε από καταναλωτές που βρήκαν λίγα επώνυμα προϊόντα.
Δεδομένου ότι το «καλάθι» αλλάζει εβδομαδιαία, περιμένετε να δείτε περισσότερες επώνυμες επωνυμίες στην παρακάτω λίστα.
Μιλώντας στο Mega το πρωί της Πέμπτης, ο υπουργός Ανάπτυξης είπε ότι πολλές αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν επισημάνει στο υπουργείο ότι ο κλάδος πραγματικά δεν συμμετείχε πολύ στην προσπάθεια. “Ζήτησα από τη DIMEA να επανεξετάσει τα τιμολόγια πωλήσεων του κλάδου για αλυσίδες προϊόντων “καλαθιού”. Αλλά δεν θέλω η βιομηχανία να αποχωρήσει”, εξήγησε.
Μερική αλλαγή λίστας
Ωστόσο, σχεδόν μια μέρα μετά την πρεμιέρα, ορισμένες αλυσίδες παρατήρησαν λάθη τιμών και διπλές καταχωρίσεις εμπορευμάτων, έτσι έκαναν την πρώτη αλλαγή στις καταχωρίσεις τους.
Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης, οι προηγούμενες τιμές των προϊόντων στο «καλάθι» εμφανίζονται πλέον και για άμεση σύγκριση των καταναλωτών. Τα αντικείμενα στο «καλάθι» σας είναι αποφασισμένα να τα βρείτε εύκολα.
Τέλος, τα αποτελέσματα μιας δημοσκόπησης της MRB που διεξήχθη για τον τηλεοπτικό σταθμό Open διαπίστωσαν ότι το 61,1% των ερωτηθέντων φάνηκε απαισιόδοξο σχετικά με τη συμβολή των μπασκέτας στην ακρίβεια διευθύνσεων, το 33% είναι ναι ή πιθανώς ναι.
Πηγή: magnesianews.gr