• 02/03/2024 20:11

Καλάθια νοικοκυριών: Πόσο εμπιστεύονται οι πολίτες;

ByGreeceit.gr

Νοέ 14, 2022
Αλλαγές σε καλάθια σπιτιού – 4 αλυσίδες μείωσαν τις τιμές

Τέσσερις στους 10 καταναλωτές αγόρασαν προϊόντα από το καλάθι του σπιτιού τους την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου. Το κοινό του καλαθιού αγορών ξοδεύει 12% λιγότερο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Στο «καλάθι», ένας στους επτά καταναλωτές θα επισκεφτεί ένα άλλο σούπερ μάρκετ και ένας στους δύο καταναλωτές αναμένει ότι και άλλα καταστήματα θα ενταχθούν στα μέτρα, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό.

Τα παραπάνω είναι τα αποτελέσματα μιας συνεχιζόμενης έρευνας καταναλωτών για τρέχοντα θέματα που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Ερευνών Καταναλωτικών Αγαθών Λιανικής (ΙΕΛΚΑ). Η προηγούμενη έρευνα διεξήχθη την εβδομάδα 8-11 Νοεμβρίου 2022 και αφορούσε συγκεκριμένα τα οικιακά καλάθια κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας.

Ένα από τα πιο σημαντικά θέματα αυτή τη στιγμή είναι η νέα πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και αλυσίδων σούπερ μάρκετ για «καλάθια σπιτιού». Όπως καταγράφηκε, τις πρώτες 10 ημέρες λειτουργίας της πρωτοβουλίας, το 39% του κοινού δήλωσε ότι είχε αγοράσει ένα προϊόν από το καλάθι τουλάχιστον μία φορά. Το 15% επισκέφτηκε μία φορά, το 11% δύο φορές, το 7% τρεις φορές και το υπόλοιπο 6% επισκέφτηκε περισσότερες από τέσσερις φορές. Τα δεδομένα δείχνουν ότι η πλειονότητα των ανθρώπων δεν αγόρασε κανένα προϊόν από το καλάθι, αλλά η πλειονότητα των ανθρώπων εργάστηκε στην πρωτοβουλία τουλάχιστον προσωρινά τις πρώτες 7-10 ημέρες μετά την έναρξη της πρωτοβουλίας. Ως εκ τούτου, αναμένουμε αυτά τα ποσοστά να αυξηθούν στο μέλλον.

Όπως μπορείτε να δείτε, τα μέλη του κοινού που επέλεξαν να αγοράσουν ένα ή περισσότερα προϊόντα από το καλάθι του σπιτιού τους κατά τις πρώτες 7-10 ημέρες της πρωτοβουλίας ξόδεψαν 12% λιγότερο στις εβδομαδιαίες δαπάνες του σούπερ μάρκετ και συνολικά 81,65 ευρώ έναντι 93,35 ευρώ στο Αυτό συμβαίνει επειδή οι καταναλωτές με χαμηλή κατανάλωση και υψηλές εισοδηματικές ανάγκες τείνουν να επιλέγουν ως επί το πλείστον καρότσια.
στο σουπερμάρκετ. Τα στοιχεία που υποστηρίζουν μια αιτιώδη σχέση μεταξύ της χρήσης καλαθιού και της μειωμένης εβδομαδιαίας δαπάνης εξακολουθούν να είναι ανεπαρκή και ενδέχεται να αποκαλυφθούν σε μελλοντικά ερευνητικά αποτελέσματα.

Παρά τη μικρή διαφορά, η επικράτηση του καλαθιού φαίνεται πλέον να είναι μεγαλύτερη στην Αττική στο 42% έναντι 38% στη Θεσσαλονίκη και στην υπόλοιπη Ελλάδα στο 37%.

Όσον αφορά τις συνήθειες αγορών, το 4,18% των ανθρώπων επισκέπτονταν ασυνήθιστα σούπερ μάρκετ και έψαχναν για προϊόντα σε καλάθια στο σπίτι. Αυτός ο παράγοντας είναι υγιής για τον ανταγωνισμό στον κλάδο, υποδεικνύοντας ότι υπάρχουν πρόσθετα κίνητρα για ανταγωνισμό στην αγορά και η κινητικότητα των καταναλωτών αναμένεται να ενταθεί την επόμενη περίοδο.

– Οι απόψεις για τη χρησιμότητα των καλαθιών διίστανται. Μόνο το 22% δηλώνει ότι πρόκειται για μια θετική πρωτοβουλία (το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 30% όσων αγόρασαν από το καλάθι), ενώ ταυτόχρονα το 56% δηλώνει ότι πρέπει να συμπεριληφθούν στο καλάθι και άλλοι τομείς.
– Το 51% λέει ότι τα ψώνια χρειάζονται πολύ χρόνο.

Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ για τα καλάθια των νοικοκυριών θα συνεχιστεί το επόμενο διάστημα με περισσότερα στοιχεία.

Πηγή: magnesianews.gr