• 19/06/2024 01:23

Καταγραφή σύγκρουσης της μοιραίας νύχτας Διόρθωση της ώρας αναχώρησης από τους Station Masters

ByGreeceit.gr

Μαρ 10, 2023
Καταγραφή σύγκρουσης της μοιραίας νύχτας Διόρθωση της ώρας αναχώρησης από τους Station Masters

Δέκα ημέρες μετά την τραγωδία των Τεμπών, ολόκληρη η χώρα παραμένει «μουδιασμένη» πριν από αυτό που έγινε εμφανές γύρω στο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου όταν χτύπησε το τρένο. Τα ντοκουμέντα που αποκαλύπτουν τα γεγονότα εκείνης της νύχτας εγείρουν νέα ερωτήματα.

Η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» δημοσιεύει σήμερα (03.10.2023) την τελευταία σελίδα του καταλόγου γραφείων του σταθμού Λάρισας πριν από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη. Αυτή είναι μια φορτωτική που φυλάσσεται στο γραφείο του σταθμού, στην οποία ο αναχωρών σταθμάρχης σημειώνει την ακριβή ώρα αναχώρησης και την αναφέρει με ακρίβεια στον διάδοχό του ενώπιον του Συμβουλίου Σιδηροδρόμων Μεταφορών.

Στη συγκεκριμένη σελίδα, σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», ο Κ.Π., κύριος του προηγούμενου σταθμού. Παραδώστε το σταθμό BC σε έναν άπειρο συνάδελφο BS. Έχει ήδη προφυλακιστεί για κακούργημα. Ως ώρα άφιξης στο σταθμό αναφέρεται η 14.00. Αυτή είναι η ώρα που ορίζεται στο βιβλίο βάρδιων για την έναρξη της εργασίας. Ωστόσο, η ώρα αναχώρησης αναφέρεται στις 22:30 και μετά από προσεκτικότερη εξέταση, αυτή η ώρα φαίνεται να έχει διορθωθεί. Κι αυτό γιατί νωρίτερα γράφτηκε κάτι άλλο και με χοντρή γραμμή υπογραμμίζεται η νέα ώρα, 22:30.

Έγγραφο που φαίνεται να έχει διορθώσει την ώρα αναχώρησης του δελτίου παράδοσης που εξέδωσε ο «Ελεύθερος Τύπος»

«Έμαθα μετά το συμβάν ότι η ώρα ήταν καθορισμένη».

Τη διόρθωση της ώρας αναχώρησης λόγω διορθώσεων ανέφερε ο κρατούμενος σταθμάρχης Β.Σ. Σε μακροσκελή απολογία στον ανακριτή ο Κ.Π. Αναχώρησε γύρω στις 10.20, ΠΧ. Ήταν γύρω στις 10:10, αλλά παρατήρησα ότι η ώρα είχε διορθωθεί μετά το ατύχημα.

«Δεν θυμάμαι πότε το υπέγραψα. Ωστόσο, μόλις οι δύο σταθμάρχες που βάρυναν το απόγευμα είχαν φύγει από τον σταθμό, η αναφορά έγραφε: “Υπηρεσία από Π σε Σ. Σημειώστε κυκλοφοριακό βιβλίο και τηλεγράφημα – εποπτικό συμβούλιο. Κανένα συμβάν”.

Παράλληλα, στο βιβλίο δίνονται τα στοιχεία του δρομολογίου. “Μονή ράγα μεταξύ Λάρισας και Παλαιού Φαλσάλου, ΣΣ εκατέρωθεν του Παλαιοφάλσαλου (ΣΣ από το καλώδιο που έπεσε νωρίτερα). Ενεργός ΣΣ Βόλος. ΣΣ Νειπούρι διπλή ράγα Νειπούρι ~ Λάρισας”. Διπλασιάζεται δηλαδή η γραμμή μεταξύ Νέου Πόρου και Λάρισας, αλλά η τεκμηρίωση τη συμπληρώνει με κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες.

Η ώρα αναχώρησης των δύο σταθμάρχων είναι «μυστήριο».

Η ακριβής ώρα αναχώρησης των δύο σταθμάρχων παραμένει μυστήριο, αλλά ένα είναι σίγουρο: έφυγαν στις 22:35, πριν φτάσει το προηγούμενο τρένο. Αναγνωρίστε το, αλλά δεν υπήρχε αποτέλεσμα.

Να σημειωθεί ότι ο επιθεωρητής Λάρισας φέρεται να είπε στην κατάθεσή του ότι οι άλλοι δύο έφυγαν πριν τις 10, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, όπως λέει ο πρώτος κατηγορούμενος, δώστε μου. Για το ατύχημα ενημερώθηκα από τον τροχονόμο. Κάλεσα τον S που ήξερε ότι ήμουν μόνος σε βάρδια εκείνη τη στιγμή και είπα στον P που ήξερε ότι ήμουν σε βάρδια μέχρι τις 11 το βράδυ. Η κα Π απάντησε ότι γέννησε φυσιολογικά. Με βάση το πρόγραμμα της ημέρας, ο Π. είχε πρωινή βάρδια, αλλά έπρεπε να αλλάξει βάρδια και να εργαστεί από τις 14.00 έως τις 23.00. Όταν συνάντησα τον Σ στις 01.15 και τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος όταν ήταν παρών ο σταθμάρχης, μου απάντησε ότι του παρέδωσαν τον Π. και έφυγε γύρω στις 21.45-21.50.

Η ώρα αναχώρησης του προηγούμενου σταθμάρχη, ειδικά του παλαιότερου ΚΠ, ήταν κρίσιμη και το ΠΧ ήταν εφεδρικό, οπότε το ατύχημα θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αν είχε παραμείνει στη θέση του, σύμφωνα με τον επιθεωρητή.

“Πόση ώρα να καθίσει; Να τον προστατέψω;”

Ωστόσο, ο σταθμάρχης του Palaeofal Salon είπε στην κατάθεσή του ότι ο γηραιότερος σταθμάρχης είχε φύγει όταν του τηλεφώνησε πριν το ατύχημα και τον ρώτησε γιατί άφησε ήσυχο τον άπειρο συνάδελφό του, όταν εκείνος απάντησε σαρκαστικά. «Αφού μίλησα με τον Σ, κάλεσα τον Π στο κινητό του λίγο αργότερα στις 22:45 περίπου και τον ρώτησα πού ήταν και μου απάντησε ότι είχε φύγει και τον ρώτησα γιατί έφυγε και μου απάντησε: «Πόσο καιρό πρέπει να καθίσω ;” Να τον προστατέψω; Σε κατάθεσή του στους ανακριτές, ο σταθμάρχης του Paleofal Salon τόνισε για τη βάρδια ότι «συνήθως δεν φεύγει κανείς όταν υπάρχει μεγάλος φόρτος εργασίας», σύμφωνα με πηγές.

Με πληροφορίες από την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος».

Πηγή: magnesianews.gr