• 05/12/2023 02:33

Μια συγκλονιστική συνομιλία με το Γραφείο του Σταθμού Λάρισας της Μητέρας Φοιτητών

ByGreeceit.gr

Μαρ 14, 2023
Η γραμμή που «καίει» τον γηραιότερο σταθμάρχη που πήγε πρώτος στη δουλειά «Πόσο καιρό να κάτσω να κοιτάξω;».

Αύριο συμπληρώνονται δύο εβδομάδες από το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών στο οποίο σκοτώθηκαν 57 άνθρωποι. Το πένθος είναι διαδεδομένο σε όλη τη χώρα και η παγκόσμια οργή για απονομή δικαιοσύνης για τα θύματα αυξάνεται.

Το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έφερε στο φως μια μακροχρόνια πάθηση στον σιδηρόδρομο, εκτός από τον άπειρο σταθμάρχη Λάρισα και τα λάθη του εκείνη τη μοιραία νύχτα, εκτός από την έλλειψη τηλεχειριστηρίων και βαλβίδων ασφαλείας. Σύμφωνα με νέα στοιχεία στη δημοσιότητα, ήταν αρκετά ανοργάνωτο, τουλάχιστον.

Τόσο το βράδυ της εθνικής τραγωδίας λίγο πριν το τρακάρισμα όσο και μετά, κυνισμός, σύγχυση και μουτράδα φαίνεται να επικρατεί στην αίθουσα του σταθμού Λάρισας.

Ωστόσο, η αλυσίδα των αστοχιών δεν σταμάτησε εκεί, και ακόμη κι αν όλες οι βλάβες μέχρι εκείνο το σημείο είχαν αποτύχει, η τραγωδία θα μπορούσε να είχε αποτραπεί εάν ο σταθμός Ευαγγελισμός που βρίσκεται πλησιέστερα στον τόπο του ατυχήματος εξακολουθούσε να λειτουργεί.

Στο πλαίσιο ενδελεχούς έρευνας και προσπάθειας λογοδοσίας των Τεμπών, οι φάκελοι για τα θανατηφόρα σιδηροδρομικά ατυχήματα τα τελευταία 15 χρόνια σε όλο το δίκτυο άνοιξαν εκ νέου με εντολή του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Δοζιάκου.

«Αχταρμάς» – συγκλονιστική συνομιλία μητέρας μαθητή με το γραφείο του σταθμού Λάρισας
Το χάος που κυρίευσε το κτίριο του σταθμού της Λάρισας τεκμηριώνεται καλά από μια συνομιλία με τη μητέρα μιας φοιτήτριας που βλέπει το φως της δημοσιότητας ώρες πριν το τρακάρισμα του τρένου στα Τέμπη.

Μητέρα: Ναι, καλησπέρα, μια πληροφορία παρακαλώ. Αναχωρεί το τρένο των 20:40, ο προαστιακός για Θεσσαλονίκη;

Σταθάρχης Λάρισας: 20:40;

Μητέρα: Ναι. Είναι ο γιος μου τώρα, οπότε μου είπαν ότι το φροντιστήριό μου τελείωσε…

Σταθάρχης Λάρισας: Είναι λίγο χαοτικό, κυρία. Αυτό είναι όλο. άργησα λίγο.

Ανέκδοτα μεταξύ σταθμάρχων και «χοντρών»
Στις 19.29 μαγνητοσκοπήθηκε άλλη μια συγκλονιστική συνομιλία μεταξύ του υπευθύνου της απογευματινής βάρδιας της Λάρισας και ενός συναδέλφου του. Στις δημόσιες ραδιοφωνικές συχνότητες ανταλλάσσουν χυδαία και χυδαία ανέκδοτα.

Station Master 1: Τι συμβαίνει; Είναι μια χαρά δεν είναι?

Station Master 2: Πώς είσαι;

Station Master 1: Πόσα γκόμενα έχετε; Οκτώ;

Stationmaster 2: Οκτώ, οκτώ.

Station Master 1: Παρακαλώ μετρήστε.

Station Master 2: Ω, όχι, δεν μπορώ.

Σταθάρχης 1: Όχι, έκοψα τον εαυτό μου.

«Τα μηχανήματα που χρησιμοποιούν στο σταθμό είναι παλιά – έκαναν πάρτι».
Η Γεωργία Σημερίδου εργάζεται ως θυρωρός στον ΟΣΕ. Πήρε τη νύχτα μακριά. Όμως η χαλαρή ατμόσφαιρα του σταθμού ήταν φυσιολογική, είπε στο MEGA.

“Δεν θέλω να κατηγορήσω κανέναν.

Τα ασύρματα, τα τηλέφωνα και τα μηχανήματα είναι πολύ παλιές τεχνολογίες. Ο πίνακας ελέγχου είναι εκτός λειτουργίας. Θα μπορούσε ένα κλειδί που δεν γύρισε ο σταθμάρχης να κοστίσει τη ζωή σε 57 ανθρώπους; Έσβησαν τα φώτα και άκουγαν λαϊκή μουσική. Το είδα όταν περνούσα έξω περιμένοντας να έρθει το τρένο της σειράς 62», παραπονέθηκε.

Γραφείο αποστολής «έκλεισε» από τηλεχειριστήριο
Ο σταθμός Ευαγγελισμός, που βρίσκεται εννέα χιλιόμετρα από το σημείο της θανατηφόρας συντριβής, που θα μπορούσε να είχε αποτρέψει τη συντριβή, έχει κλείσει από τότε που ενεργοποιήθηκε το σύστημα τηλεχειρισμού, είπε το Open. Δεν λειτούργησε ξανά, ακόμη και όταν άλλαξε.

Όπως τόνισε ο Κώστας Γενιδούνιας, ο πρόεδρος του μηχανοδηγού, «αν (ο σταθμός του Ευαγγελισμού) ήταν ανοιχτός και σηματοδοτηθεί το τρένο να πάει στον Ευαγγελισμό, θα υπήρχαν δύο τρένα πίσω από τον σταθμό. Σε αυτή την περίπτωση δεν θα υπήρχε σύγκρουση έχουν αποφευχθεί».

Ωστόσο, τα μέτρα προστασίας που είχε ο ΟΣΕ πριν από την τεχνική αναβάθμιση του συστήματος δεν ανατράπηκαν ποτέ. Λίγα μέτρα πριν τον σταθμό του Ευαγγελισμού υπάρχει κλειδαράδικο. Παραμένει επίσης κλειστό. Αν υπάρχει υπάλληλος εκεί, μπορεί να ειδοποιήσει ή και να αλλάξει την πορεία του κλειδιού την τελευταία στιγμή.

Ο Γενιδουνιάς είπε, «Ο σταθμός θα λειτουργήσει ανάλογα με τη διαθεσιμότητα του προσωπικού του ΟΣΕ. Τραβούσα μια γραμμή από απόσταση».

Στα 5.000 ευρώ χάθηκαν 57 ζωές στα Τέμπη
Η ζημιά που κατέστησε άχρηστο το τηλεχειριστήριο του Σταθμού Λαρίσης θα μπορούσε να είχε αποκατασταθεί μεταξύ 5.000 και 10.000 ευρώ.

Αυτό θα είχε αποτρέψει την τραγωδία δύο συγκρούσεων τρένων που στοίχισαν τη ζωή σε 57 στα Τέμπη.

Το σύστημα τηλεχειρισμού στον σταθμό Λάρισας έκλεισε το καλοκαίρι του 2019 μετά από τεράστια πυρκαγιά σε κοντινό κόμβο κοντά στο χώρο ενός παλιού ζαχαρόμυλου στη Λάρισα.

κόστος
Ο Βασίλης Λαμπρόπουλος είπε στο MEGA και στο Live News ότι μεγάλο μέρος του εξοπλισμού καταστράφηκε, αλλά η επισκευή της ζημιάς δεν θα ήταν απαγορευτική, με νέα στοιχεία να υποδηλώνουν ότι θα μπορούσε να γίνει με κεφάλαια μεταξύ 5.000 και 10.000 ευρώ. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι έχει επιβεβαιωθεί ότι Το τηλεχειριστήριο τέθηκε ξανά σε λειτουργία, σώζοντας 57 ζωές. Επίσης, σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο σταθμάρχης είπε ότι το τηλεχειριστήριο απέτρεψε ένα δυο άλλα λάθη και τα έκανε χειρότερα.

Το αρχείο είναι ανοιχτό για κάθε θανατηφόρο σιδηροδρομικό ατύχημα
Με εντολή του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου, άνοιξαν εκ νέου όλοι οι φάκελοι που σχετίζονται με θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα τα τελευταία 15 χρόνια σε όλο το δίκτυο.

Όπως αναφέρεται στην εισαγγελική διάταξη του Ανωτάτου Δικαστηρίου, το Χρηματιστήριο Αξιών της Οσάκα (OSE) θα διερευνήσει πόσα θανατηφόρα σιδηροδρομικά ατυχήματα συνέβησαν τα τελευταία 15 χρόνια, τι είδους ατυχήματα συνέβησαν, πόσοι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και πώς αντιμετωπίστηκαν. υποχρέωση αναφοράς στις αρχές. Επιδίωξη της ποινικής ευθύνης του δράστη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η διαβίβαση των φακέλων είχε σκοπό να διαπιστωθεί εάν η ευθύνη που ανατέθηκε ήταν πραγματική ή αν υπήρχαν άλλοι εκτός από αυτούς που μπορεί να είχαν διωχθεί ή καταδικαστεί, όπως ζήτησε ο κ. Ντογιάκο. Δεν θα διεξαχθεί έρευνα και ο σχετικός φάκελος θα πρέπει να επανεκτιμηθεί.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως είναι γνωστό, εισαγγελέας του Αρείου Πάγου ζήτησε και ερεύνησε φακέλους που σχετίζονται με θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης το 2017 που σκότωσε τέσσερα άτομα. Είμαι εδώ.

Πηγή: magnesianews.gr