• 28/02/2024 03:20

Μόνιμες αυξήσεις τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ

ByGreeceit.gr

Μαρ 7, 2023
Ελάτε στο Viber

Τα στοιχεία για τον πληθωρισμό για τον Φεβρουάριο, που θα δημοσιοποιηθούν από την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία στις 13 Μαρτίου, μπορεί να υποδηλώνουν επιβράδυνση του πληθωρισμού σε ετήσια βάση, αλλά οι τιμές των αγαθών και των υπηρεσιών εξακολουθούν να είναι 52 χαμηλότερες από το περσινό επίπεδο. % υψηλότερες.

Την 1η Μαρτίου 2022, πληρώσατε 76,26 € για ένα «καλάθι» 25 βασικών προϊόντων (παντοπωλείο και είδη οικιακής χρήσης) και τώρα πληρώνετε 91 € για το ίδιο ακριβώς προϊόν. Δηλαδή 19,33% περισσότερα χρήματα.

Μάλιστα, σε περιπτώσεις που έχουν καταγραφεί αυξήσεις τιμών 50% και άνω, όπως επώνυμα χαρτιά υγείας, απορρυπαντικά και αφρόλουτρα, οι αυξήσεις μπορεί να φτάσουν και το 60%. Ειδικά για αυτά τα προϊόντα, δεν είναι τυχαίο ότι οι καταναλωτές είτε κυνηγούν πολύ ευρείες (κυρίως δώρο 1+1) προσφορές είτε στρέφονται σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όπως συμβαίνει κυρίως στην κατηγορία χαρτικών.

Τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών κατανάλωσης IRI έδειξαν ότι οι πωλήσεις τον Ιανουάριο αυξήθηκαν κατά 7% σε όρους αξίας, ενώ οι πωλήσεις μονάδας μειώθηκαν κατά 2,5% και οι μέσες τιμές μονάδας αυξήθηκαν κατά 9,8%. Πρωταθλητές του Ιανουαρίου σε ένα νέο κύμα αυξήσεων τιμών ήταν τα προϊόντα οικιακής χρήσης στο +14,6%, ακολουθούμενα από τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας στο +10,9%, ακολουθούμενα από τα τρόφιμα με 8,9% και +9,8% στις κατηγορίες fast-code Time Remaining – 0:00 Σίγαση πλήρους οθόνης

Το παντοπωλείο πυροδότησε έναν ακόμη μήνα αυξήσεων των τιμών. Οι τιμές μονάδας αυξήθηκαν κατά 17,1% για τα γαλακτοκομικά προϊόντα, 8,1% για τα συσκευασμένα τρόφιμα, 5,2% για τα σνακ, 7,8% για τα κατεψυγμένα τρόφιμα και 12,4% για τα μαγειρικά συστατικά και συμπληρώματα.

Οι συνεχιζόμενες διψήφιες αυξήσεις τιμών σε μεγάλες κατηγορίες προϊόντων είναι ο κύριος λόγος που οι καταναλωτές στρέφονται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Σε αυτό βοήθησαν πολύ και τα εντός έδρας καλάθια. Ως αποτέλεσμα, οι πωλήσεις της κατηγορίας pl αυξήθηκαν κατά 21,3% τον Ιανουάριο. Το μερίδιό τους ανέρχεται πλέον στο 17,7%. Επιστρέφουμε λοιπόν στο επίπεδο της οικονομικής κρίσης, ειδικά του 2012. Αλλά δεν είναι το καλύτερο μερίδιο που έχει δει η αγορά την τελευταία δεκαετία. Το υψηλότερο μερίδιο pl 19% καταγράφηκε το 2014.

Η άνοδος των τιμών επηρεάζει και τα καταστήματα όπου οι καταναλωτές ψωνίζουν. Οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 11% τον Ιανουάριο και το μερίδιό της ανέρχεται πλέον στο 15%. Ο δεύτερος μεγαλύτερος ρυθμός ανάπτυξης +10,5% καταγράφηκε για καταστήματα έως 400 τετραγωνικά μέτρα. Αποτελούσε το 13,9% της αγοράς, με μονοψήφια αύξηση πωλήσεων +6,4% και 5% για καταστήματα από 400 έως 1.000 τετραγωνικά μέτρα. και 1.000-2.500 τετραγωνικά μέτρα. Καθε. Τα δύο τελευταία είδη καταστημάτων αντιπροσωπεύουν το 71% της αγοράς.

Πηγή: magnesianews.gr