• 30/11/2023 12:53

Ο πληθωρισμός προκάλεσε αύξηση των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ – έκαναν τους καταναλωτές να αγοράζουν λιγότερο

ByGreeceit.gr

Μαρ 7, 2023
Ελάτε στο Viber

Ο πληθωρισμός και οι υψηλότερες τιμές τον πρώτο μήνα του 2023 αύξησαν τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, καθώς οι καταναλωτές βάζουν λιγότερα είδη στο καλάθι τους.

Τα στοιχεία της ερευνητικής εταιρείας IRI έδειξαν ότι οι πωλήσεις καταναλωτικών αγαθών ταχέως κινούμενων στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 6,9% σε σύγκριση με τον περασμένο Ιανουάριο. Δεν πρόκειται για αύξηση της ζήτησης, αλλά για αύξηση που σχετίζεται με τη σήμανση, η οποία έφτασε σχεδόν το 10%.

Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις τον Ιανουάριο του 2023 έφτασαν τα 652 εκατ. ευρώ έναντι 610 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2022.

Την ίδια περίοδο, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7% σε ετήσια βάση, ενώ ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 2,5%. Σημειώστε ότι η μείωση του όγκου πωλήσεων τον Ιανουάριο «καταστάλθηκε» από το γεγονός ότι μια έντονη χιονόπτωση τον ίδιο μήνα του 2022 μείωσε τις αγορές για αρκετές ημέρες (με αντικειμενικούς όρους).

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν αυτή τη δυναμική πορεία. Συγκεκριμένα, το μερίδιο της PL τον Ιανουάριο ήταν 17,7%, ενώ το «τρέξιμο» στη συγκεκριμένη κατηγορία ήταν 21,3%. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατηγορία προϊόντων PL έκλεισε το 2022 με ρυθμό ανάπτυξης 16,4%. Αντίστοιχα, οι προσφορές για όλα τα προϊόντα διατροφής αυξήθηκαν κατά 24,1%, οι προσφορές για προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς αυξήθηκαν κατά 29,1%, και οι προσφορές για απορρυπαντικά/καθαριστικά αυξήθηκαν κατά 22,3%.

Εξετάζοντας τις τρεις κύριες κατηγορίες ταχείας κυκλοφορίας καταναλωτικών αγαθών (εξαιρουμένου του Lidl), τα στοιχεία της IRI έδειξαν ότι οι πωλήσεις επεξεργασμένων τροφίμων αυξήθηκαν κατά 5,7% τον Ιανουάριο, ενώ οι πωλήσεις προϊόντων προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς αυξήθηκαν 12,3%, σημειώνοντας αύξηση 11,9% για τα απορρυπαντικά /καθαριστές. Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων των συσκευασμένων τροφίμων μειώθηκε κατά 2,9%, των προϊόντων προσωπικής περιποίησης και ομορφιάς αυξήθηκε κατά 1,2%, και των απορρυπαντικών/καθαριστικών μειώθηκε κατά 2,3%.

Ανάμεσα στις 11 κύριες κατηγορίες προϊόντων, τα μη αλκοολούχα ποτά (2,4%), τα αλκοολούχα ποτά (1,9%), τα είδη προσωπικής περιποίησης και ομορφιάς (1,2%) και τα είδη προσωπικής υγιεινής (1,3%) παρουσίασαν αύξηση όγκου. %). Αντίθετα, τα επεξεργασμένα τρόφιμα (3,2%), τα σνακ (0,3%), τα γαλακτοκομικά προϊόντα (6,7%), τα κατεψυγμένα τρόφιμα (8,2%), τα οικιακά καθαριστικά/απορρυπαντικά (1,3%) και άλλα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσίασαν πτώση στον όγκο πωλήσεων. (3,2%).

Τα στοιχεία Ιανουαρίου δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα σούπερ μάρκετ (πάνω από 2.500 τετραγωνικά μέτρα). Τα καταστήματα αυτά κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων (11%) τον πρώτο μήνα του έτους, με το συνδυασμένο μερίδιο των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ 15,1%. Τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τετραγωνικά μέτρα) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 10,5% και μερίδιο 13,9%. Οι πωλήσεις των καταστημάτων μεσαίου μεγέθους (400-1.000 m2) αυξήθηκαν κατά 6,4%, φτάνοντας το 33,4% των συνολικών πωλήσεων. Αύξηση 5% καταγράφηκε στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), τα οποία απέφεραν το 37,6% των συνολικών πωλήσεων.

Πηγή: magnesianews.gr