Το συγκλονιστικό είναι τα όσα αποκαλύφθηκαν για την εκπαίδευση των σταθμάρχων και ιδιαίτερα του 59χρονου σταθμάρχη της Λάρισας. Φαίνεται ότι είχε ήδη παρακολουθήσει το πρόγραμμα του Ιανουαρίου πριν ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του και πριν δώσει τις εξετάσεις. Όχι ως μαθητευόμενος.
Και ενώ εκκρεμούν απολογίες από τους δύο σταθμάρχες και έναν επιθεωρητή, το ερώτημα γιατί ο 59χρονος έμεινε μόνος στην βραδινή βάρδια ενώ ο πιο έμπειρος έφυγε νωρίς παραμένει άλυτο…
βιβλίο χαοτικής κυκλοφορίας
Ταυτόχρονα επικρατεί χάος και μεγάλη ασάφεια στο βιβλίο κυκλοφορίας.Ο σταθμάρχης Λάρισας φαίνεται να επικοινωνεί χειρωνακτικά με το τρένο IC 62, όπως επισημαίνει «Τα Νέα» στο κυκλοφοριακό βιβλίο. Το σημείωμα αναφέρει:
45 Λάρισας έως 62: «Από την φθίνουσα γραμμή μέσω της διαγώνιου (101) στη δεύτερη γραμμή της ανόδου».
Λάρισας 47 έως 62: «Περάστε από τα φανάρια εξόδου στην είσοδο του Νέου Πόρου».
Λάρισας 49 προς Νέο Πόρο: «Τρονο 62 Αναχώρηση 23:04».
Προφανώς, δεν αναφέρεται σε ποια γραμμή κινείται το τρένο, αλλά ένα λεπτό αργότερα, στις 23:05, ο σταθμάρχης της Νεαπόρων αναφέρει επίσης την αναχώρηση εμπορικού τρένου.
Νέοι Πούρη 50 προς Λάρισα: «Τρένο 63503 Αναχώρηση 23:05».
Ωστόσο, ο BS. Ξέρει ότι έστειλε το τρένο ενώ κατέβαινε το τρένο. Δεν ελέγχει αν τρέχουν σε διαφορετικές πίστες.
Μια εποχή που οι βετεράνοι σταθμάρχες φαίνεται να έχουν φύγει
Σύμφωνα με το κυκλοφοριακό, ο σταθμάρχης ξεκίνησε την υπηρεσία του λίγο πριν τις 22:00. Συγκεκριμένα, είναι αυτός που «απέβαλε» το τρένο 63 από Νεόσπορο προς Λάρισα στις 21:48, όπως υποδεικνύει ο αριθμός 36. Φαίνεται δηλαδή ότι οι δύο κατηγορούμενοι έφυγαν από τη δουλειά τους πριν τις 22:00, αφήνοντας μόνο τους άπειρους συναδέλφους τους. Ο 59χρονος οδηγεί και το τρένο 93506 από Λάρισα προς Νέο Πόρο στις 21:50 (αριθμός 37).
Από Εργάτη Τρένου Πηλίου στο Σταθμόπλοιο Λάρισας
Η απολογία του 59χρονου σταθμάρχη αποκάλυψε ότι είχε προσληφθεί από το Χρηματιστήριο Αξιών της Οσάκα ως μέλος του πληρώματος στο τρενάκι του Πηλίου στις 7 Φεβρουαρίου 1989. Το 1990 ανέλαβε το τμήμα Αποσκευών και Εμπορευμάτων. Μετά τη φόρτωση, τη ζύγιση και τον εργοδηγό, το τμήμα καταργήθηκε τον Απρίλιο του 2011.
Από τότε μετακόμισε στο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας. Στις 6 Ιουλίου 2022, κατά τον πρώτο κύκλο του 2022, επέστρεψε στον ΟΣΕ για να εργαστεί ως σταθμάρχης, με βάση κινητή θέση που υπήρχε στη Λάρισα.
Η εκπαίδευση του 59χρονου σταθμάρχη ξεκίνησε την 1η Αυγούστου 2022 και διήρκεσε έως τις 23 Ιανουαρίου 2023. Αυτό που προκαλεί έκπληξη είναι ότι ήταν πρώτα ως μαθητευόμενος και μετά στο γράφημα βάρδιας Ιανουαρίου (κληρώθηκε στις αρχές του μήνα). Ως βάρδιας πριν τα αποτελέσματα των εξετάσεων.
Συγκεκριμένα, στις 23, 24 και 25 Ιανουαρίου, ο 59χρονος θα δώσει εξετάσεις σχετικά με τη λειτουργία αμαξοστοιχίας, την ηλεκτροκίνηση, τα συστήματα GSMR και ETCS. Ωστόσο, σύμφωνα με το πρόγραμμα για τον Ιανουάριο, που είχε εκ των προτέρων δημοσιευθεί, στις 26 Ιανουαρίου θα έχει κανονική υπηρεσία ως σταθμάρχης και ο διευθυντής βάρδιας αποφάσισε ότι δεν θα αποτύχει στις εξετάσεις.
Στην κατάθεσή του αναφέρει ότι έκανε μαθητεία στον σταθμό της Νέας Πόλου στις 21 Φεβρουαρίου 2023.
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με το άτομο που πέρασε αυτό το πόστο, ο διευθυντής του σταθμού ήταν επίσης πάνω από το όριο ηλικίας. Κάποτε ήταν 30 χρόνια, τώρα είναι 48 χρόνια. Σύμφωνα με τον συνταξιούχο σταθμάρχη, η ηλικία του σταθμάρχη δεν του επέτρεπε να προσληφθεί σε μια τέτοια θέση. Από την άλλη, σύμφωνα με το Διάταγμα του ΟΣΕ για τον Εσωτερικό Κανονισμό (ΦΕΚ 2623/Β/2022), δεν ισχύουν περιορισμοί ηλικίας στους μετατιθέμενους. Με άλλα λόγια, υπάρχει όριο ηλικίας για προσλήψεις, αλλά δεν υπάρχει όριο ηλικίας για μεταθέσεις.
Ο σταθμάρχης και ο επιθεωρητής αντιμετωπίζουν κατηγορίες για κακούργημα
Το βράδυ της τραγωδίας στο Tenbi, οι δύο σταθμάρχες και ο επιθεωρητής Osho που κλήθηκαν να απολογηθούν για τη μοιραία βάρδια έφυγαν από το Γραφείο του Ανακριτή Ειδικών Εφετών σιωπηλοί και ανέκφραστοι. Όλοι τους αντιμετωπίζουν πολύ σοβαρές κατηγορίες και ο επιθεωρητής δεν έχει απαντήσει στις πολλές ερωτήσεις που έκαναν οι δημοσιογράφοι έξω από το δικαστικό μέγαρο της Λάρισας.
Ήδη όμως έχει μεγάλη ευθύνη και θα κληθεί να απαντήσει στις 30 Μαρτίου καθώς λήγει ο χρόνος προετοιμασίας για την απολογία. Το γιατί ένας άπειρος σταθμάρχης μπήκε μόνος του στη νυχτερινή βάρδια είναι ένα από τα βασικά ερωτήματα που καλείται να απαντήσει.Έχει δηλώσει ο επίσημος συνήγορος Γιάννης Γκρίκας και άλλοι.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, ελεγκτές υποστηρίζουν ότι είχαν προβλέψει ότι μέχρι τις 23:00 θα βρίσκονταν σε υπηρεσία τρεις σταθμάρχες. Κάτι τέτοιο δεν συνέβη καθώς οι δύο σταθμάρχες που εμφανίστηκαν την Παρασκευή (17/3) στο γραφείο του Ειδικού Εφετείου έφυγαν τουλάχιστον 40 λεπτά νωρίτερα από τις βάρδιές τους. Ο 59χρονος σταθμάρχης, ο οποίος είναι ακόμη υπό κράτηση, έκανε τον ίδιο ισχυρισμό και διόρθωσε την ώρα αναχώρησης αφήνοντας κενό στο δελτίο αποστολής. Πρόσθετη ποινική δίωξη αναμένεται και για παραποίηση βιβλίων. Ωστόσο, ο συμβασιούχος σταθμάρχης επέμεινε ότι ξεκίνησε κανονικά, όπως τόνισε και η υπερασπιστή του Σοφία Αποστολάκη, η οποία είπε ότι «δούλεψε οκτώ ώρες» και αποχώρησε από το δικαστήριο της Λάρισας.
Και οι τρεις έχουν κατηγορηθεί για παρεμπόδιση της κυκλοφορίας, ανθρωποκτονία από πρόθεση και βαριά επίθεση. Οι συνήγοροι των τριών κατηγορουμένων ανέφεραν ότι θα υποβάλουν τις ενημερώσεις τους καθώς ο σταθμάρχης έχει προθεσμία μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή (24/3).
Πολιτική καταιγίδα για το πόρισμα της RAS που ζητά την ανάκληση του σταθμάρχη
Την ίδια ώρα, τα συμπεράσματα της ρυθμιστικής αρχής σιδηροδρόμων προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις. Σε αυτό αναφέρεται η ελλιπής εκπαίδευση του σταθμάρχη και μάλιστα η ανάγκη να αντικατοπτριστεί μια ολόκληρη σειρά εκπαίδευσης δίπλα στον 59χρονο ήδη υπό κράτηση. Στα συμπεράσματά του ο ΟΣΕ απάντησε με θετική δήλωση, δηλώνοντας ότι η ΡΑΣ γνώριζε τη διαδικασία εκπαίδευσης του σταθμάρχη και είχε δώσει την έγκρισή της.
Ιδιαίτερα αιχμηρή ήταν η ανακοίνωση της Νέας Δημοκρατίας για το θέμα. «Αφορά τις αρχές που χρησιμοποιεί ο ΣΥΡΙΖΑ εντελώς κομματικά αντί να λειτουργούν ανεξάρτητα. Τοποθετήσαμε άγνωστο στη θέση του προέδρου», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση.
Πηγή: magnesianews.gr