• 28/02/2024 02:02

Οι καταναλωτές «κυνηγούν» χαμηλότερες τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ

ByGreeceit.gr

Ιούν 16, 2023
Ελάτε στο Viber

Η τιμή και το προϊόν, και γενικότερα η συνολική σχέση ποιότητας/τιμής και ποικιλίας, είναι τα τρία βασικά κριτήρια για να επιλέξουν οι καταναλωτές μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ, ενώ η ποιότητα κατατάσσεται πολύ πίσω από τους τρεις πρώτους στην τέταρτη θέση. Αυτό είναι το αποτέλεσμα έρευνας συμπεριφοράς των καταναλωτών που δημοσιεύτηκε στο περιθώριο του 15ου συνεδρίου ECR Hellas.

Συγκεκριμένα, το 48,3% των καταναλωτών δήλωσε ότι μείωσε την κατανάλωση μαγειρευτών γευμάτων, το 41,1% του κρασιού, της μπύρας και των οινοπνευματωδών ποτών, το 36,7% των φυτικών ποτών, το 36% των φυτικών τροφίμων και το 34,1% των αλμυρών τροφίμων. και γλυκά σνακ, το 33,5% των οποίων είναι βιολογικά. Κάνουν φθηνότερες επιλογές για χαρτικά, είδη καθημερινής ανάγκης, επεξεργασμένα τρόφιμα και γαλακτοκομικά προϊόντα (23,7%), ενώ το 58,3% δηλώνει ότι αγοράζει μόνο απορρυπαντικά και καθαριστικά σε έκπτωση. Το 56,1% κάνει το ίδιο για προϊόντα ατομικού καθαρισμού και περιποίησης και είδη οικιακής χρήσης (45,1%).

Όταν ρωτήθηκε, «Ποια είναι τα τρία πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να έχει ένα φυσικό κατάστημα για να προσελκύσει πελάτες;» Το 66,6% των καταναλωτών είπε «ανταγωνιστικές τιμές», το 57,2% απάντησε μεγάλη γκάμα προϊόντων Το 54,6% απάντησε «ανταγωνιστική τιμή». Υπάρχουν ελκυστικά προνόμια. Η 4η θέση ήταν η «Υψηλή ποιότητα προϊόντων» με σχετική αναλογία 30,1%.

Το ίδιο και οι απαντήσεις που δίνουν οι καταναλωτές σχετικά με την επιλογή προϊόντων. Συγκεκριμένα, το 52,9% απάντησε «Ελκυστική σχέση τιμής-ποιότητας», το 21,3% απάντησε «Προσιτή τιμή» και «Υψηλή τιμή». Be quality» ήταν μόνο 10,6%.

Σε μια κλίμακα από το 1 έως το 5, τα κριτήρια τιμής για την επιλογή φυσικών καταστημάτων συγκέντρωσαν την υψηλότερη βαθμολογία (4,48), ακολουθούμενα από την προσφορά (4,44), την ποιότητα (4,27), την ποικιλία (4, 18) και την πρόσβαση (4,01). Και ενώ οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ μπορεί να επενδύουν περισσότερο σε ψηφιακές ανέσεις, αυτές δεν είναι ελκυστικές για τους καταναλωτές στο σημερινό υπερπληθωριστικό περιβάλλον.

Μεταξύ των 13 κριτηρίων, τα ψηφιακά βοηθήματα κατετάγησαν χαμηλότερα με βαθμολογία 3,09. Η μάρκα σε αυτό το κατάστημα κατατάσσεται στην προτελευταία θέση με βαθμολογία 3,16. Αυτό δείχνει ότι οι καταναλωτές που αναζητούν χαμηλότερες τιμές και προνόμια δεν είναι πλέον «πιστοί» σε μια συγκεκριμένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ.

Υπάρχουν τρεις βασικές αλλαγές που έχουν κάνει οι ίδιοι οι καταναλωτές στην αγοραστική τους συμπεριφορά για να αντιμετωπίσουν την αύξηση των τιμών και την κρίση πληθωρισμού. Έδωσαν μεγαλύτερη έμφαση σε προσφορές και προωθητικές ενέργειες, ιεράρχησαν τις δικές τους ανάγκες, ιεράρχησαν και συνέκριναν τις πιο σημαντικές αγορές τους. Υπάρχουν περισσότερες τιμές στα ράφια.

Πηγή: magnesianews.gr