Καθώς οι τιμές των νέων αυτοκινήτων συνεχίζουν να αυξάνονται, η κυβέρνηση εξετάζει αλλαγές στο νέο φορολογικό σύστημα αυτοκινήτων.
Οι έμποροι και οι έμποροι αυτοκινήτων συνεχίζουν να προειδοποιούν το Υπουργείο Οικονομικών, καθώς οι τιμές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων συνεχίζουν να αυξάνονται σταθερά. Όπως αναφέρει το Βήμα την Κυριακή, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης εξετάζει σειρά προτάσεων που κατατέθηκαν από αρμόδιους φορείς.
Δύο από αυτές τις προτάσεις φαίνονται «κατάλληλες» για σοβαρή εξέταση. Η πρώτη από αυτές τις προτάσεις αφορά τη δημιουργία περισσότερων βαθμίδων και ποσοστών τελών ταξινόμησης.
Σήμερα, όταν κάποιος αγοράζει αυτοκίνητο, πληρώνει τέλος ταξινόμησης και ΦΠΑ στο 24% της λιανικής τιμής προ φόρων. Για τιμές λιανικής (προ φόρων) έως 14.000 ευρώ, το τέλος ταξινόμησης είναι 4%, για τιμές μεταξύ 14.000 και 17.000 ευρώ, το τέλος ταξινόμησης είναι 8%, για τιμές μεταξύ 17.001 και 20.000 ευρώ, το τέλος ταξινόμησης είναι 16%. Για αξίες μεταξύ 20.001 και 25.000 ευρώ, το τέλος ταξινόμησης είναι 24% και για υψηλότερες τιμές λιανικής προ φόρων το συγκεκριμένο τέλος είναι 32%. Ανάλογα με τις εκπομπές του οχήματος, ο συντελεστής θα ποικίλλει.
Εάν το Υπουργείο Οικονομικών δεν προχωρήσει στην προσθήκη βαθμίδων, στον καθορισμό ενδιάμεσων τιμολογίων ή στη μείωση των υφιστάμενων τιμολογίων, οι αυξήσεις τιμών θα οδηγήσουν σε σημαντικές προσαυξήσεις στις τιμές των αυτοκινήτων που έχουν ήδη παραγγελθεί.
Η δεύτερη πρόταση περιλαμβάνει επίσης μια μικρή μείωση των φόρων. Ωστόσο, προς το παρόν δεν γίνεται συζήτηση για μείωση του ΦΠΑ στις πωλήσεις καινούργιων οχημάτων που αντιστοιχεί στο 24% της λιανικής τιμής προ φόρων.
Το 2022 θα πωληθούν 105.283 νέα αυτοκίνητα στην ελληνική επικράτεια, σημειώνοντας αύξηση 4,3% σε σχέση με το 2021. Τον περασμένο μήνα, οι τιμές πώλησης οχημάτων παρουσίασαν αύξηση 10,1% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας. Ετος.
Πηγή: magnesianews.gr