Εν μέσω του διαρκώς κλιμακούμενου κύματος ακρίβειας, οι καταναλωτές παραπονούνται εύλογα για τις τιμές, ειδικά όταν δεν φαίνεται να ακολουθούν την τάση αποκλιμάκωσης των διεθνών τιμών των καυσίμων.
Σύμφωνα με τη Μαρία Ζάγκα, πρόεδρο των πρατηρίων της Αττικής, η απλή αμόλυβδη βενζίνη της Αττικής έφτασε ξανά μεταξύ 1,9 και 1,95 ευρώ, ενώ το ντίζελ κυμαίνεται μεταξύ 1,8 και 1,82 ευρώ. «Από τα μέσα Δεκεμβρίου σημειώνεται ημερήσια αύξηση της τιμής, γύρω στα 0,15 λεπτά το λίτρο για όλα τα καύσιμα», αναφέρει ο Μιχάλης Κιόσσης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος.
Όμως, όπως εξηγεί, η ελαφρά κλιμάκωση έχει μειωθεί το τελευταίο διάστημα.
Συγκεκριμένα, την Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου, η μέση τιμή της αμόλυβδης 95 οκτανίων ήταν 1.919 € και της ενισχυμένης βενζίνης 2,1 €. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μέση τιμή θέρμανσης ήταν 1,287€, ενώ το απλό πετρέλαιο κινήθηκε στα 1,815€.
Σύμφωνα με την Weekly Liquid Fuels Summary, η τιμή του διυλιστηρίου για την αμόλυβδη βενζίνη 95 οκτανίων ήταν 0,7262 ευρώ ανά λίτρο την Πέμπτη 26 Ιανουαρίου. Σε σύγκριση με τις τιμές του διυλιστηρίου της 19ης Ιανουαρίου, σημειώθηκε αύξηση 0,0278 € (2,78 σεντ) ανά λίτρο. Παράλληλα, η τιμή του διυλιστηρίου για το πετρέλαιο κίνησης διαμορφώθηκε στα 0,8806 ευρώ ανά λίτρο την Πέμπτη 26 Ιανουαρίου. Σε σύγκριση με τις τιμές του διυλιστηρίου της 19ης Ιανουαρίου, σημειώθηκε αύξηση 0,0279 € (2,79 σεντ) ανά λίτρο.
Γιατί ανεβαίνουν οι τιμές;
Γιατί όμως οι τιμές των καυσίμων παρέμειναν υψηλές στην Ελλάδα παρόλο που οι διεθνείς τιμές έχουν πέσει; Για πολλούς, το πρόβλημα έγκειται στην υψηλή φορολογία. «Οι τιμές του ελληνικού φυσικού αερίου είναι οι τρίτες υψηλότερες στην Ευρώπη, κάτι που είναι δυσανάλογο με την αγοραστική μας δύναμη. Η μόνη λύση είναι οι φοροελαφρύνσεις», τονίζει ο Μιχάλης Κιώσης.
Για άλλους, το πρόβλημα έγκειται στα ειδικά χαρακτηριστικά των αγορών στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, αντίθετα, εξαρτάται από τις τιμές αγοράς και πώλησης εντός της λεκάνης της Μεσογείου.
Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Καυσίμων Θέμης Κιωρτζής είπε ότι το υπουργείο δεν παρενέβη επαρκώς στην τιμολόγηση στα διυλιστήρια. “Γνωρίζοντας ότι τα περιθώρια κέρδους ήταν πολύ μικρά, έβαλαν ανώτατο όριο στους πρατηριούχους. Η εταιρεία είχε πολύ υψηλότερα περιθώρια κέρδους από άλλες χρονιές”, λέει.
πετρέλαιο
Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η πλειοψηφία των καταναλωτών αγόρασε κηροζίνη από τις 24 Οκτωβρίου έως τα τέλη Δεκεμβρίου. Ωστόσο, ο Μιχάλης Κυούσης αποκαλύπτει ότι πολλοί καταναλωτές προμηθεύονταν κηροζίνη που δεν είχαν καταναλώσει ακόμα λόγω των υψηλών θερμοκρασιών.
“Το μεγαλύτερο ποσοστό των καταναλωτών σε εθνικό επίπεδο είναι γεμάτες δεξαμενές. Και υπάρχει επίσης ένα ποσοστό ανθρώπων που δεν μπορούν να αγοράσουν χύμα και να καταναλώσουν για τρεις ημέρες μόλις πέσουν οι θερμοκρασίες.” συνεχίζει.
Ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος λέει τέλος ότι ένας ήπιος χειμώνας μπορεί να επέτρεψε στις τιμές της κηροζίνης να πέσει απότομα, αλλά άρχισαν να αναθερμαίνονται όταν ο καιρός άρχισε να δροσίζει στη νότια Ευρώπη.
πινακίδα εκτύπωσης Νέα
Πηγή: magnesianews.gr