• 28/11/2023 12:12

Πρώτη Δήλωση Σταθάρχη για την Τραγωδία των Τεμπών – «Αμέλεια» σχετικά με το 1001 και τις βασικές θέσεις

ByGreeceit.gr

Μαρ 12, 2023
Ελάτε στο Viber

Η πρώτη ανάκριση του 59χρονου σταθμάρχη από την αστυνομία έγινε λίγες ώρες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη που άφησε πίσω του 57 νεκρούς και δεκάδες αγνοούμενους, με αποτέλεσμα τη σύλληψή του.

Όπως αποκάλυψε η εφημερίδα Patris, η επόμενη ερώτηση τέθηκε στις 19:20 της Τετάρτης 1 Μαρτίου, λίγο πριν περάσουν τα πρώτα 24ωρα από την τραγωδία του τρένου των Τεμπών, ενώ ο σταθμάρχης είχε ήδη συλληφθεί.

Εκείνη τη στιγμή, ο αριθμός των νεκρών είχε φτάσει τους 37 και οι τραυματίες 127. Ο σταθμάρχης είπε, μεταξύ άλλων, ότι δεν έδωσε στον οδηγό του Intercity 62 γραπτό μοντέλο για την επόμενη γραμμή διπλής δράσης, προσθέτοντας ότι δεν το έκανε. Ακόμη και του λέει ότι θα τρέξει σε αυτήν.

«Ο οδηγός είπε εντάξει στο σήμα που του έδωσα»., προσθέτει ο σταθμάρχης, σύμφωνα με όσα αποκάλυψε η εφημερίδα Πατρίς. Ταυτόχρονα, εξήγησε το κλειδί που δεν άλλαξε ποτέ τον διάλογο: «Δεν εξετάζει το ενδεχόμενο να γυρίσει το κλειδί από ανηφόρα σε κατηφόρα λόγω δικού του κακού χειρισμού»..

Επίσης σε αυτή την πρώτη του δήλωση προσπάθησε να θυμηθεί τις λεπτομέρειες εκείνης της βραδιάς, αλλά δεν τα κατάφερε από κάθε άποψη, ενώ αναφέρθηκε και στην αστυνομία.

Πρώτη Δήλωση Σταθάρχη για την Τραγωδία των Τεμπών - «Αμέλεια» σχετικά με το 1001 και τις βασικές θέσεις Πρώτη Δήλωση Σταθάρχη για την Τραγωδία των Τεμπών - «Αμέλεια» σχετικά με το 1001 και τις βασικές θέσεις

Η πρώτη ερώτηση της αστυνομίας στον 59χρονο σταθμάρχη:

  • ερώτηση: Ενημερώσατε τον μηχανοδηγό της εν λόγω αμαξοστοιχίας για την κατάσταση διπλής τροχιάς πριν το τρένο 62 αναχωρήσει από το σταθμό Λαρίσης με τελικό προορισμό τη Θεσσαλονίκη;
  • Σταθμάρχης: όχι.
  • ερώτηση: Τι πιστεύετε ότι προκάλεσε το ατύχημα σε αυτήν την περίπτωση;Σταθάρχης: Είμαι συντετριμμένος από αυτό το ατύχημα και επιφυλάσσομαι του δικαιώματος να υπενθυμίσω περισσότερες λεπτομέρειες από αυτές που αναφέρθηκαν παραπάνω.
  • ερώτηση: Τι στο καλό οδήγησε στο ατύχημα;
  • Σταθμάρχης: Δεν μπορώ να πω τίποτα αυτή τη στιγμή, είμαι πολύ άσχημα.
  • ερώτηση: Συνέβαλαν στο ατύχημα οι μη γραπτές και προφορικές πληροφορίες σας στον οδηγό του 62ου τρένου;
  • Σταθμάρχης: Μάλλον έτσι. Αλλά αν ο οδηγός με είχε ενημερώσει ότι βρισκόταν στην έξοδο, θα του έλεγα ότι βρισκόταν σε λάθος γραμμή.
  • ερώτηση: Το παρατήρησε αυτό ο οδηγός;
  • Σταθμάρχης: Ναι, φυσικά, ο οδηγός ήταν στο μπροστινό μέρος του τρένου, οπότε είχε καλή ορατότητα και μπορούσε να παρατηρήσει ότι το κλειδί δεν ήταν στην κύρια γραμμή και ότι έμπαινε υπό γωνία από την εξερχόμενη γραμμή.

“Γιατί δεν μου δώσατε το μοντέλο 1001; Ήταν δικό μου λάθος”.

  • ερώτηση: Γιατί δεν ειδοποιήσατε εγγράφως τον μηχανοδηγό του τρένου 62 στο αυτοκίνητο 1001 ότι θα λειτουργούσε σε δύο γραμμές;
  • Σταθμάρχης: Έφταιγα εγώ γιατί υπήρχαν άλλα τρένα στο σταθμό και έπρεπε να τακτοποιήσω πώς θα αναχωρούσαν και σε ποια γραμμή θα ήταν.
  • ερώτηση: Ποιο κλειδί σχετίζεται με την κυκλοφορία στη διαδρομή που εκτελούσε το τρένο 62;
  • Σταθμάρχης: Τα πλήκτρα 117 και 118 είναι για την κύρια ανοδική γραμμή. 118 πλήκτρα (διπλά) θα πρέπει να υποστηρίζουν κίνηση προς τα πάνω και προς τα κάτω.
  • ερώτηση: Ποιες είναι οι κατευθύνσεις περιστροφής αυτών των πλήκτρων, πώς λειτουργούν και ποιο δημιουργεί παράκαμψη με την κάτω γραμμή;
  • Σταθμάρχης: Το 118 είναι το κλειδί που σας επιτρέπει να κάνετε εναλλαγή μεταξύ ανόδου και καθόδου και αντίστροφα.
  • ερώτηση: Πείτε μου πώς χειριστήκατε αυτά τα κλειδιά, ειδικά το κλειδί 118, όταν το τρένο με αριθμό 62 αναχώρησε από το σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας.
  • Σταθμάρχης: Τρένο 2597F Αφού πέρασε το κλειδί 118, προς τα κάτω στον ανυψωτήρα, η τρίτη γραμμή από το 117 επέστρεψε το κλειδί στο κύριο, το κλειδί 117 και 118 έδωσε εντολή στον 62 να έρθει στην κύρια γραμμή ανύψωσης. Δεν θυμάμαι τι συνέβη μετά από αυτό, αλλά ανακουφίστηκα που το κλειδί ήταν ηλεκτρονικά κλειδωμένο, όπως υποδεικνύεται από την ένδειξη φωτισμού της λυχνίας του πίνακα.

“Πίστεψα την ιδέα”

Σε αυτό το σημείο, ο αξιωματικός κάνει πάρα πολλές ερωτήσεις σχετικά με τις τεχνικές πτυχές τόσο της πινακίδας όσο και του κλειδιού.

  • ερώτηση: Αφού κάνετε τα παραπάνω, έχετε επαληθεύσει ότι οι ηλεκτρικοί διακόπτες της κύριας γραμμής 117 και 118 είναι όντως κύριες γραμμές;
  • Σταθμάρχης: Εμπιστευόμενος τις οδηγίες, δεν το βρήκα σοφό.
  • ερώτηση: Τι είναι το παραπάνω κλειδί επιβεβαίωσης και ποια είναι η λειτουργία του;
  • Σταθμάρχης: Υπάρχουν τρία κλειδιά επιβεβαίωσης. Το ένα είναι να μεταβείτε από το κύριο στο πλαισιωμένο, το δεύτερο είναι να αναβοσβήνει το φως του πίνακα και να παραμένει μόνιμα αναμμένο για να υποδεικνύει ότι το κλειδί κλειδώθηκε επιτυχώς και το τρίτο είναι να το πει ο σταθμάρχης στον κλειδαρά. Ένα κλειδί ασφαλείας για Χειριστείτε το κλειδί χειροκίνητα.
  • ερώτηση: Επιβεβαιώνει κάποιο από τα παραπάνω πλήκτρα επιβεβαίωσης την περιστροφή άλλων κλειδιών;
  • Σταθμάρχης: Το επάνω μέρος του πίνακα έχει ένα κλειδί επιβεβαίωσης και μια ενδεικτική λυχνία ή μια λυχνία σφάλματος για επιβεβαίωση της περιστροφής του πλήκτρου.
  • ερώτηση: Παρατηρήσατε την οθόνη επιβεβαίωσης στροφής του κλειδιού;
  • σταθμάρχης: Σίγουρα παρατήρησα το κλειδί επιβεβαίωσης (1) και το κλειδί επιβεβαίωσης (2). Εξαιτίας αυτού, δεν χρειαζόταν να καταφύγετε στα κλειδιά επιβεβαίωσης (3). Δηλαδή στείλε τον κλειδαρά στο σημείο.
  • ερώτηση: Πιστεύετε ότι γνωρίζετε αρκετά για τις βασικές εγκυκλίους;
  • Σταθμάρχης: Όση επάρκεια μπορεί να αποκτηθεί κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης.
  • ερώτηση: Πώς λοιπόν καταφέρατε να κάνετε τακτικές αποστολές αντί για co-op;
  • Σταθμάρχης: Αυτή η ερώτηση μπορεί να απαντηθεί από έναν διαχειριστή.
  • ερώτηση: Πόσο καιρό εκπαιδεύεστε στον πίνακα ελέγχου κυκλοφορίας;
  • Σταθμάρχης: Μία εβδομάδα μετά τη θεωρία, μία εβδομάδα μετά το τέλος των εξετάσεων και της πρακτικής, και μία ημέρα πριν από την έναρξη της κανονικής εργασίας.
  • ερώτηση: Γνωρίζατε τα χαρακτηριστικά των σημάτων κυκλοφορίας από εσάς ή άλλους πρώην σταθμάρχες; Εάν ναι, ποια ήταν αυτά;
  • Σταθμάρχης: Το μόνο πράγμα που ξέρω από παλιά είναι ότι ορισμένα πλήκτρα δεν άναβαν με την πρώτη προσπάθεια, αλλά όχι στη δεύτερη ή την τρίτη. Μόνο χειροκίνητη λειτουργία. Επίσης, από Δευτέρα έως Τρίτη, 27-28 Φεβρουαρίου 2023, ο αριθμός κλειδιού 116 ενεργοποιήθηκε την 4η προσπάθεια πριν κάνετε κλικ για επιβεβαίωση. Στο δρόμο το κούμπωσε και είπα στον κλειδαρά να πάει πίσω. Αργότερα, το τρένο 1571 από Βόλο προς Λάρισα δεν ανέφερε προβλήματα με τα κλειδιά.
  • ερώτηση: Έχει καταστραφεί το πληκτρολόγιό σας;
  • Σταθμάρχης: Χθες κάτι δεν πήγαινε καλά με τα κλειδιά 115 και 116, με αποτέλεσμα ο οδηγός του προαστιακού 2597 να με ενημερώσει ότι τα κλειδιά ήταν ανάποδα.
  • ερώτηση: Πώς αντιμετωπίζουν οι άλλοι σταθμάρχες, αν είναι παλιοί, τις ιδιαιτερότητες και τις ατέλειες των πάνελ τους και τις εξαφανίζουν με μια ιδιαίτερα απαραίτητη επέμβαση;
  • Σταθμάρχης: Όταν ο σταθμάρχης δει μια λυχνία βλάβης στο κλειδί ή αλλού, θα ειδοποιήσει τον κλειδαρά να πάει στο εργοτάξιο και να ελέγξει και εάν η βλάβη δεν μπορεί να επισκευαστεί, θα ειδοποιήσει τον κατάλληλο τεχνικό που έχει αναλάβει τη συντήρηση.
  • ερώτηση: Υπήρχαν γενικοί προβληματισμοί πριν από την ανάληψη της υπηρεσίας και ενώ λειτουργούσε η υπηρεσία;
  • Σταθμάρχης: όχι.
  • ερώτηση: Αισθάνομαι άρρωστος?
  • Σταθμάρχης: όχι.
  • ερώτηση: Τι είδους δραστηριότητες κάνατε κατά τη διάρκεια της ημέρας; ξεκουραζόσασταν;
  • Σταθμάρχης: Πήγα στην επιθεώρηση της Λάρισας το πρωί, παρέδωσα τα χαρτιά για το εισόδημα του Φεβρουαρίου, μετά πήγα το αυτοκίνητο στο συνεργείο, το έστειλα για επισκευή, οδήγησα στο σπίτι και πήρα το αυτοκίνητο από το συνεργείο το απόγευμα. Ετοιμάστηκα και πήγα σπίτι.
  • ερώτηση: Κοιμήθηκες
  • Σταθμάρχης: Ναι, 3μμ και 5πμ.

Πηγή: magnesianews.gr