• 19/06/2024 00:36

Σιδηροδρομική γραμμή Bόλου- Λάρισας: Αργούν τα έργα, «πονάει» η εικόνα (φωτογραφίες)

ByGreeceit.gr

Φεβ 12, 2024
Σιδηροδρομική γραμμή Bόλου- Λάρισας: Αργούν τα έργα, «πονάει» η εικόνα (φωτογραφίες)

«Λέμε να πάμε στο Βόλο το Σαββατοκύριακο, θα έχει καλό καιρό και σκεφτόμαστε να πάρουμε το τρένο…». Τρένο; Στο Βόλο από τη Λάρισα πας με τρένο ταξιδεύοντας μόνο με… λεωφορείο. Μία σιδηροδρομική γραμμή που μοιάζει μιας άλλης εποχής, ξεχασμένη και παραμελημένη για δεκαετίες. Η αλήθεια όμως είναι πως πριν από μερικούς μήνες πάνω στις ράγες αυτές κινούνταν κανονικά τρένα, με τα όσα προβλήματα βέβαια υπήρχαν και τότε.

Στις αρχές Σεπτεμβρίου όμως όλα άλλαξαν. Αρχικά η κακοκαιρία Daniel και στη συνέχεια ο Elias κατέστρεψαν σε πολλά σημεία εντελώς τις υποδομές. Φερτά υλικά έχουν καλύψει τη γραμμή, ενώ για μεγάλο χρονικό διάστημα το μόνο που περνούσε από πάνω ήταν… νερό.

Τρένο ξανά στα τέλη του 2025

Χωρίς να υπάρχει κάποιο χρονοδιάγραμμα ή επίσημη ανακοίνωση, παρά μόνο πληροφορίες που βγαίνουν στη δημοσιότητα, αναμένεται να είναι λειτουργική ξανά η γραμμή Λάρισας-Βόλου στα τέλη του 2025. Αξίζει να σημειωθεί πως έτρεχε ήδη μία εργολαβία της ΕΡΓΟΣΕ για την ηλεκτροκίνησή της, ύψους 67 εκατ. ευρώ που υπεγράφη την άνοιξη του 2022 που χρηματοδοτήθηκε από πόρους από το ΕΣΠΑ.

Μάλιστα αναμένεται να αλλάξει και η διαδρομή καθώς δεν θα περνά από τα Μελισσιάτικα και θα κάνει την κίνηση που έκανε παλαιότερα ο Θεσσαλικός που έβγαινε στο Βόλο από το ύψος των Λατομείων. Ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Κέντρου Σιδηροδρομικών Λάρισας, Γιάννης Μάνθος, θυμάται την διαδρομή αυτή κι εξηγεί πως παλαιότερα δεν υπήρχε αυτή η παράκαμψη και το τρένο συνέχιζε ευθεία.

Ο ίδιος εξηγεί πως η αποκατάσταση της «πληγωμένης» γραμμής θα πάρει αρκετό χρόνο. «Η ζημιά είναι μεγάλη σε όλα τα χωριά όπως τη Χάλκη, το Κιλελέρ και το Αρμένιο, όπου ειδικά εκεί οι πλημμύρες κατέστρεψαν πολλά σημεία και θα πρέπει να κατασκευαστεί εξ αρχής», ενώ σημειώνει πως αυτή τη στιγμή στο επίκεντρο βρίσκεται η αποκατάσταση του κεντρικού δικτύου, που αφορά τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Βέβαια, προβλήματα υπάρχουν και λίγα χιλιόμετρα έξω από τη Λάρισα. «Τα συνεργεία που θα ελέγξουν τις ζημιές θα κρίνουν αν χρειαστεί νέα υποδομή ή θα προχωρήσουν σε επισκευές της υπάρχουσας», αναφέρει ο κ. Μάνθος.

 Υψηλό κόστος

Αναμένεται να ξεπεράσει το ποσό των 450 εκατ. ευρώ -σύμφωνα με τους μέχρις στιγμής υπολογισμούς- το κόστος αποκατάστασης του σιδηροδρόμου, τη στιγμή που οι συμβάσεις για τα έργα στη Θεσσαλία αναμένεται να υπογραφούν στις αρχές του καλοκαιριού.

Η υποδομή στο τμήμα Λάρισας-Βόλος θα πρέπει να αναβαθμιστεί, ενώ στο συγκεκριμένο κομμάτι η υποδομή θα πρέπει να ανυψωθεί -ακόμα και κατά 1,5 μέτρο σε σχέση με σήμερα- έτσι ώστε να είναι ανθεκτική σε αντίστοιχα πλημμυρικά φαινόμενα και να μπορεί να βρει διόδους εκτόνωσης το νερό.

Αντίστοιχα υδραυλικά έργα και τοποθέτηση νέων σιδηροτροχιών θα πρέπει να τοποθετηθούν και σε άλλα σημεία. Ενώ το κόστος, αυξάνεται και από την ανύψωση της σιδηροδρομική γέφυρας του Κραυσίδωνα, η οποία αποδείχθηκε ότι είναι πολύ χαμηλά, άρα και ευάλωτη στις πλημμύρες.

Μέχρι τότε, η εικόνα του σιδηροδρόμου στη γραμμή Λάρισα προς Βόλο θα θυμίζει ένα βομβαρδισμένο τοπίο, που όλοι θα ήθελαν να ξεχάσουν.

Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET

The post Σιδηροδρομική γραμμή Bόλου- Λάρισας: Αργούν τα έργα, «πονάει» η εικόνα (φωτογραφίες) appeared first on Magnesia News.

Πηγή: magnesianews.gr