• 28/11/2023 13:02

«Συνειδητοποίησαν ότι είχε συμβεί κάτι κακό και έφυγα αμέσως από τον Βόλο για τη Λάρισα».

ByGreeceit.gr

Μαρ 11, 2023
«Συνειδητοποίησαν ότι είχε συμβεί κάτι κακό και έφυγα αμέσως από τον Βόλο για τη Λάρισα».

Συγκλονίζουν οι λεπτομέρειες για τα θανατηφόρα λεπτά πριν από τη μετωπική σύγκρουση του τρένου στα Τέμπη. Δέκα μέρες μετά, η μαρτυρία του «πρωταγωνιστή» του τρένου αποκαλύπτει αδυναμίες και ελαττώματα με κόστος 57 ζωές. .

Απαντήσεις στη… Διοίκηση
Σε δήλωσή του πριν από την έρευνα, ο Σταθάρχης Λάρισας Βασίλης Σαμαράς είπε ότι δεν ευθύνεται μόνο ο οδηγός του θανάτου της επιβατικής αμαξοστοιχίας InterCity 62, αλλά και ο διοικητικός προϊστάμενός του, ο επιθεωρητής του ΟΣΕ Δημήτρης Νικολάου.Σκέφτομαι το εξής για τον πρώτη φορά. Έκανε λάθος σχετικά με τις οδηγίες να φύγει από τον σταθμό Λαρίσης με την επιβατική αμαξοστοιχία για Θεσσαλονίκη. Κυρίως, όμως, ο Σταθάρχης Λάρισας έχει παραδεχτεί ότι τα καθήκοντά του ήταν ανεπαρκή και όταν ρωτήθηκε αν γνώριζε αρκετά για τη βασική εγκύκλιο, απάντησε: «Μπορούσα να το πάρω στην προπόνηση. Ούτε ο ελεγκτής του ΟΣΕ δεν γλιτώνει από τα «βέλη» του. .

Ο σταθμάρχης πανικοβλήθηκε
Ένας άλλος κατηγορούμενος, ο επιθεωρητής του ΟΣΕ Δημήτρης Νικολάου, κατηγόρησε τον Σταθάρχη Λάρισας λέγοντας: «Στις 23:44 τηλεφώνησα στον Σαμαρά Βασίλειο, τον Πρατηριούχο Λάρισας και του είπα τι ακριβώς είχε συμβεί». συνέβη και ο μηχανοδηγός παραπάνω δεν ανταποκρίνεται. «Ο διευθυντής του σταθμού μου απάντησε με εμφανή σύγχυση και πανικό και είπε με ακρίβεια: «Δεν μπορώ να προσδιορίσω σε ποια γραμμή ακολουθήθηκε το επιβατικό τρένο», πρόσθεσε ο Νικολάου.

«Του έδωσα προφορικό τηλεγράφημα».
Ο Βασίλης Σαμαράς, στην προκαταρκτική του κατάθεση, περιέγραψε την κρίσιμη ώρα πριν από τη μετωπική σύγκρουση των δύο συρμών και παραδέχθηκε την κακή επικοινωνία με τον μηχανοδηγό. «Όταν οδηγούσα το τρένο από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας, δεν έδωσα γραπτή ειδοποίηση, μοντέλο 1001. Δηλαδή, σε γραπτό τηλεγράφημα κυκλοφορίας στον οδηγό και επόπτη της αμαξοστοιχίας IC 62, του είπα τα εξής: Η διπλή γραμμή εισερχομένων προς τον σταθμό των Νέων Πόρων που εξυπηρετούσε δεν λειτουργούσε ως σήμα εξόδου σε σχέση με τη διαδρομή του τρένου και ήταν κόκκινη», είπε ο σταθμάρχης. ορυζώνα.

Οδηγός τρένου: «Δεν πέρασα»
Από την άλλη, ο υπεύθυνος του σταθμού τόνισε, «έκανα προφορικό τηλεγράφημα να περάσω από το φανάρι της εξόδου Λάρισας και στο φανάρι της εισόδου Ναϊπόρων χωρίς να τους πω ότι ήταν διπλή ανηφόρα». «Στην αρχή ο μηχανοδηγός είπε «εντάξει» στον αριθμό που του έστειλα στο φορητό μου ραδιόφωνο, δηλαδή τον αριθμό 47, που αναφερόταν στο προφορικό μου τηλεγράφημα στο μητρώο κυκλοφορίας, αλλά μου είπε ο ίδιος. , δηλαδή στον οδηγό , σχεδίαζα να ελέγξω τον αριθμό των δικών μου επιβεβαιώσεων τηλεγραφήματος, οπότε δεν τις έστειλα. “Το προφορικό μου τηλεγράφημα προς τον οδηγό του τρένου IC 62 ήταν: “Περάστε το κόκκινο φανάρι εξόδου στο φανάρι εισόδου New Resources.” , δεν του ανέφερε ότι κυκλοφορεί σε διπλή ανοδική γραμμή”, επεσήμανε.

“Γιατί έγινε και κατέβηκε δεν το είπε ο οδηγός του 62ου τρένου, που σήμαινε ότι το τρένο κατέβαινε, όχι ανηφορικά για Θεσσαλονίκη. Το σήμα. Η πλακέτα που έλεγε ότι ήταν στην κεντρική γραμμή χωρίς να αναβοσβήνει υποδηλώνει το γεγονός ότι το τρένο κινείται κανονικά ανηφορικά επειδή η γραμμή είναι κλειδωμένη από ένα ηλεκτρονικό σύστημα», είπε ο σταθμάρχης. «Δεν το έλαβα υπόψη.» Είναι πιθανό ότι το λάθος μου έκανε το κλειδί να στρίψει από πάνω προς τα κάτω. Ο μηχανοδηγός πήγε από την ανηφόρα στην κατηφόρα και δεν μου είπε τι έγινε. Επιπλέον, παραδέχτηκε ότι δεν είχε ενημερώσει τον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας ότι θα ταξίδευε στη διπλή γραμμή εισερχομένων και πίστευε ότι ήταν λάθος που δεν έδωσε γραπτή ειδοποίηση στον επικεφαλής της αμαξοστοιχίας 62. Είμαι εδώ .

Οι ανακοινώσεις σώζουν τρένα
Λίγο πριν τα μεσάνυχτα της 28ης Φεβρουαρίου, ο επιθεωρητής του ΟΣΕ Δημήτρης Νικολάου, επίσης κατηγορούμενος για την υπόθεση, επικοινώνησε με τον Διοικητή στη Λάρισα και ενημερώθηκε ότι κάτι συμβαίνει. «Τότε κατάλαβαν ότι κάτι κακό είχε συμβεί και αμέσως έφυγα από τον Βόλο με το αυτοκίνητό μου με κατεύθυνση προς Λάρισα. Ανάμεσα στα τρένα ενημερωθήκαμε ότι είχε γίνει ατύχημα. Η Λάρισα πήγε στον τόπο του ατυχήματος την 1η Μαρτίου 2023 περίπου στη 1:05 π.μ.», εξήγησε ο επιθεωρητής. «Αν ο μηχανοδηγός του τρένου 62 ανακοινώσει στο ραδιοτηλέφωνο ότι φεύγει από τον σταθμό Λαρίσης και ταξιδεύει σε μια ενιαία εξερχόμενη γραμμή μεταξύ των σταθμών Λάρισας και Νεάπολης, θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Μάλλον ένα ατύχημα θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί», κατέληξε.

Εντολή έναρξης προκαταρκτικής εξέτασης για την αναρρωτική άδεια του γενικού επιθεωρητή του ΟΣΕ εξέδωσε χθες η Εισαγγελία Βόλου και πρόκειται για δύο γιατρούς του Γενικού Νοσοκομείου Βόλου που έχουν ήδη τεθεί σε αναστολή. .

Χωρίς τρένα, χωρίς προάστια σήμερα
Εν τω μεταξύ, η ανακοίνωση της Ελληνικής Τρένο αναφέρει ότι η μέρα θα κυλήσει σήμερα χωρίς τρένα ή προαστιακό και ότι όλοι οι μηχανοδηγοί έχουν περάσει ιατρικά και ψυχομετρικά τεστ. «Όλοι οι μηχανοδηγοί Ελλάδος είναι εκπαιδευμένοι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία», τονίζει η εταιρεία σε νέα ανακοίνωση, προσθέτοντας «αβάσιμα νέα» για την έλλειψη εκπαίδευσης του μηχανοδηγού και την έλλειψη απαιτούμενων πιστοποιήσεων.

Την ίδια ώρα, η πρόοδος στο δικαστικό σκέλος της υπόθεσης ήταν ραγδαία καθώς στην έρευνα μπήκε ο Χαράλαμπος Βουρλιώτης, επικεφαλής της Αρχής Καταπολέμησης του Ξεπλύματος Χρήματος και πρώην Αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου. Ειδικότερα, ο Βουρλιώτης ελέγχει την οικονομική κατάσταση όσων εμπλέκονται σε συμβάσεις κατασκευής και προμηθειών για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας τα τελευταία 15 χρόνια. Ειδικότερα, θα ελεγχθούν ενδελεχώς οι υπεύθυνοι ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ, Hellenic Train που ήταν συμβαλλόμενοι στην επίμαχη σύμβαση και οι εργολάβοι που ανέλαβαν το έργο, την προμήθεια κ.λπ. Εάν δεν δικαιολογείται από τα δηλωθέντα εισοδήματα, εάν βεβαιώνεται ουσιαστικά από τραπεζικούς λογαριασμούς, ακίνητα κ.λπ., θα διερευνηθεί περαιτέρω εάν εμπλέκεται σε δωροδοκία ή ξέπλυμα μαύρου χρήματος.

Παράλληλα, χθες ορίστηκαν δύο εισαγγελείς εφετών για να διερευνήσουν την τραγωδία στα Τέμπη, οι οποίοι ως δικηγόρος ανέλαβα τα συνήθη καθήκοντα εφετών. Δύο δικαστικοί λειτουργοί θα αναλάβουν πλέον τη διερεύνηση της πολύνεκρης τραγωδίας στα Τέμπη.

Τέλος, χθες πληρώθηκαν και οι παραιτηθείσες θέσεις Γενικών Διευθυντών του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Στη συνέχεια, τη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΟΣΕ Α.Ε. θα διαδεχθεί ο Παναγιώτης Τερεζάκης, συγκοινωνιολόγος και πρώην τεχνικός σύμβουλος της διευθυντικής ομάδας του ΟΣΕ, ο οποίος θα διατελέσει Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. πέρα από τον κ. Πολιτικός μηχανικός Χρήστος Πάρριος που ήταν μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.

Πηγή: protothema.gr

Πηγή: magnesianews.gr