• 27/03/2023 00:11

Θα επανέλθει η επιδότηση ντίζελ; – σενάρια

ByGreeceit.gr

Οκτ 15, 2022
Οι οδηγοί ταξί και φορτηγών απελπίζονται για τα «ασανσέρ» της τιμής της βενζίνης

Στο μικροσκόπιο της κυβέρνησης μπαίνουν καθημερινά οι τιμές του πετρελαίου κίνησης που έχουν ανέβει από τις αρχές του μήνα. Καταργήθηκε από την 1η Οκτωβρίου η 15λεπτη επιδότηση ελαφρού λαδιού. Πανελλαδικά οι τιμές πλησιάζουν πλέον τα 2,1€ το λίτρο.

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της απάντησής του σε ερώτηση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα, ήρθε ουσιαστικά από το βήμα της Βουλής για να αναγνωρίσει τη νέα άνοδο του πετρελαίου ως πραγματικό πρόβλημα και όχι φαινόμενο στην Ελλάδα. παγκόσμια πράγματα. Απαντώντας στον Τσίπρα, αναγνώρισε ότι οι αυξήσεις των τιμών θα μπορούσαν πράγματι να κυριαρχήσουν σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού, μετρώντας τον δημοσιονομικό χώρο που είναι διαθέσιμος για τις κυβερνήσεις να ανακοινώσουν μέτρα για να διατηρήσουν χαμηλά το κόστος του ντίζελ.

“Ας συζητήσουμε πρακτικές λύσεις για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος. Έχετε δίκιο ότι η αύξηση του ντίζελ θα επηρεάσει την εφοδιαστική αλυσίδα. Θα δούμε αν μπορούμε να ανακοινώσουμε κάτι και για τους κινητήρες ντίζελ”, πρόσθεσε ο Μητσοτάκης.

Το θέμα της αύξησης των τιμών του πετρελαίου ντίζελ έχει τεθεί τις τελευταίες ημέρες, σύμφωνα με πληροφορίες του Μεγάρου Μαξίμου, και η κυβέρνηση είναι έτοιμη να ανακοινώσει κάποιου είδους παρέμβαση για να βοηθήσει σπίτια και επιχειρήσεις εάν επιδεινωθεί η κατάσταση.

Μια επιλογή που έχουν οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι είναι να επαναφέρουν μια οριζόντια κρατική επιδότηση 0,15 λεπτών στις αντλίες, η οποία ίσχυε μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου και είχε ως αποτέλεσμα τη διατήρηση των τιμών σε χαμηλά επίπεδα. Μια θετική τάση κερδών τον Αύγουστο θα μπορούσε να οδηγήσει στην επαναφορά ορισμένων μέτρων, αλλά εξετάζεται και ένα σενάριο μείωσης του ύψους των επιδοτήσεων.

Σε ένα άλλο σενάριο, θέλουμε οι κυβερνήσεις να λάβουν πιο στοχευμένα μέτρα κατά των μεταφορών ντίζελ για να υποστηρίξουν τους επαγγελματίες οδηγούς και να περιορίσουν το κόστος μεταφοράς βασικών αγαθών.

Όπως είπε στο Newsbomb.gr η Μαρία Ζάγκα, πρόεδρος του Συνδικάτου Εμπόρων Βενζίνης Αττικής, το ντίζελ έφτασε και ξεπέρασε την απλή αμόλυβδη. Αττική και Θεσσαλονίκη 2,10, αμόλυβδη 2€. Σε πολλά νησιά, είπε η κ. Ζάγκα, η κατάσταση είναι ακόμη πιο δύσκολη γιατί «αυξάνονται και τα μεταφορικά έξοδα, άρα οι τιμές είναι ακόμη υψηλότερες». Η ακρίβεια των καυσίμων έχει αφήσει τους οδηγούς να μην μπορούν να συμβαδίσουν με το αυξανόμενο κόστος, ενώ την ίδια στιγμή το ντόμινο της αύξησης των τιμών οδηγεί τους οδηγούς σε «αδιέξοδο».

Πηγή: magnesianews.gr