Η ιδιοκτήτρια σκύλου Ιωάννα-Πολυξένη Κωνσταντοπούλου, μητέρα δύο παιδιών 17 και 10 ετών, έχει 50€ στο πορτοφόλι της και μια εβδομαδιαία λίστα αγορών με 51 είδη στο ‘οικιακό καλάθι’ της, εκ των οποίων τα 28 αναγράφονται) στην τσέπη μου. Στην εταιρεία «ΤΑ ΝΕΑ σαββατοκύριακο», την πρώτη ημέρα εφαρμογής των νέων μέτρων, θα περάσει από το κατώφλι σούπερ μάρκετ της γειτονιάς της. Στην είσοδο, αριστερά από τα καροτσάκια και τα καλάθια, 51 προϊόντα από το ‘οικιακό καλάθι’ και οι τιμές τους εμφανίζονται σε ένα μεγάλο πάνελ από πλεξιγκλάς.
Σπρώχνοντας το τρόλεϊ από διάδρομο σε διάδρομο, η Ιωάννα ψάχνει υπομονετικά στα ράφια για ειδικούς δείκτες και βρίσκει αντικείμενα στη λίστα, ένα προς ένα, από το καλάθι του νοικοκυριού. «Υπάρχουν πινακίδες με πιο φωτεινά χρώματα που είναι πιο ορατές στο κοινό. Βλέποντας τους πελάτες στο κατάστημα να δυσκολεύονται να βρουν τα ειδικά γκρι σημάδια στα ράφια των προϊόντων «καλάθι», μια γυναίκα λέει δυνατά: «Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι επίσης στο «καλάθι». Μακάρι να μπορούσα, αλλά είναι κρίμα».
ακριβό προϊόν
Αφού πρόσθεσε τα είδη στο καλάθι της όπως ήταν στη λίστα αγορών της και έκανε τις απαραίτητες προσθήκες στην αριθμομηχανή του κινητού της ταυτόχρονα, η Ιωάννα αγόρασε αμέσως 15 από τα 28 είδη που είχε σημειώσει για αγορά.Καταλάβαινα ότι είχα αρκετά χρήματα Βασικά απορρυπαντικά, προϊόντα προσωπικής υγιεινής, ποτά και τροφές για σκύλους. Για τα υπόλοιπα 13 προϊόντα (τρόφιμα και γαλακτοκομικά), ο λογαριασμός εκτινάχθηκε στα 85,31 ευρώ. Στο διάδρομο της ταμειακής μηχανής, συναντώ τον κύριο Γιώργο, έναν 71χρονο συνταξιούχο γείτονα χωρίς καλάθι που μπήκε για πρώτη φορά στο κατάστημα ως «κατάσκοπος» ερευνών αγοράς. “Κυνηγώ την προσφορά. Η προσφορά κόβει την ανάσα”, μας λέει σε μια προσπάθεια να δικαιολογήσει την παρουσία του στον χώρο, προσθέτοντας: Σε αυτό το σημείο, δεν θέλω να βασιστώ σε προϊόντα με ετικέτα, όχι ότι είναι κακά, αλλά μου αρέσει η φέτα που αγοράζω χρόνια, για παράδειγμα. Αλλά όταν τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολα και οι τιμές ανεβαίνουν ακόμη περισσότερο, μπορεί να δοκιμάσω φέτες φέτας από το καλάθι του σπιτιού μου. ”
αυξημένη κίνηση
Ένας από τους διευθυντές του σούπερ μάρκετ έδωσε εντολή στους υπαλλήλους του να βάλουν στο σπίτι τους φρυγανισμένο ψωμί και χυμό ντομάτας από ένα καλάθι. «Εννέα στους 10 έλαβαν λάθος μήνυμα», είπε στα ΝΕΑ υπεύθυνος καταστήματος τη δεύτερη ημέρα εφαρμογής των νέων μέτρων. “Δεν καταλαβαίνουν τι είναι τα οικιακά καλάθια. Νομίζουν ότι πρόκειται για προϊόντα προς πώληση και νιώθω ότι είναι απογοητευμένοι.” Σημαντική αύξηση στην κίνηση των πεζών: το 80% από τις 51 καταχωρίσεις προϊόντων είναι ετικέτες και το 20% είναι επώνυμα προϊόντα, τουλάχιστον την πρώτη εβδομάδα Μόνο το 3% των πωλήσεων πρώτης ημέρας εμπίπτει στην κατηγορία «καλάθι» Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 20% σε σύγκριση με την ίδια ημέρα της προηγούμενης εβδομάδας. Κι αυτό γιατί πελάτες που μπήκαν στο κατάστημα για να μάθουν τι έγινε με τα προϊόντα από το «καλάθι του νοικοκυριού» τους εκμεταλλεύτηκαν την προσφορά της αλυσίδας και κατέληξαν να γεμίσουν τα καλάθια τους με περισσότερα από 51 άλλα προϊόντα.
“εξατομίκευση”
Ο Γεώργιος Μπαλτάς, Καθηγητής Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Διευθυντής Μεταπτυχιακών Σπουδών, στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» περιγράφει το «καλάθι του νοικοκυριού» και τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει αυτό στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Για τις αλλαγές είπε: Είναι πολύ νωρίς για να αξιολογηθεί το μέτρο «καλαθιού». Θα πρέπει να εφαρμοστεί για ένα εύλογο χρονικό διάστημα για να δούμε ποια θα είναι τα πραγματικά αποτελέσματα των μέτρων προκειμένου να διατηρηθούν χαμηλές οι τιμές των βασικών καταναλωτικών προϊόντων.
Η αποδοχή των μέτρων από τους καταναλωτές και η ικανοποίηση από την εφαρμογή τους είναι οι σημαντικότερες αξιολογήσεις. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς αυτό το μέτρο επηρεάζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών, δηλαδή εάν η εισαγωγή του «καλαθιού» επηρεάζει τις αγοραστικές προτιμήσεις και συνήθειες των καταναλωτών. Ειδικότερα, εάν δημιουργεί έντονο ενδιαφέρον για τα προϊόντα κάθε αλυσίδας λιανικής και ενθαρρύνει τους καταναλωτές να αντικαταστήσουν τα ανταγωνιστικά προϊόντα στα «καλάθια» τους με διαφορετικά μείγματα, κόστος και συνολικά και εάν οι καταναλωτές θα αγοράσουν επιλεκτικά κωδικούς από διαφορετικά καλάθια σούπερ μάρκετ σε μια προσπάθεια ανακατασκευής εξατομικευμένο καλάθι με βάση τις συγκεκριμένες ανάγκες και προτιμήσεις τους.
Πληροφορίες πελατών:
Μητέρα 2, 40 ετών, με ένα κατοικίδιο
Μόνο 15 από τα 51 προϊόντα προστέθηκαν στο καλάθι με 50 € (50,65 €)
Η μητέρα χρειαζόταν 28 από 51 προϊόντα
85,11 € Συνολικό κόστος λίστας αγορών μίας εβδομάδας
##
Προέρχεται από 13 αλυσίδες που συμμετέχουν σε οικιακά καλάθια
9 στα 10 άτομα δεν καταλαβαίνουν τι είναι το καλάθι του σπιτιού.
Καλάθι για την πρώτη μέρα:
Από τα 51 προϊόντα, το 20% είναι επώνυμα και το 80% είναι ιδιόκτητα
Αύξηση του αριθμού των επισκεπτών
Το 3% των πωλήσεων της ημέρας είναι το μερίδιο των ειδών από το καλάθι
Αύξηση 20% στις πωλήσεις στα καταστήματα σε σύγκριση με την προηγούμενη Τετάρτη
Πηγή: magnesianews.gr