• 26/03/2023 11:26

«Το εξαιρετικά διαφημισμένο Spaghetti No. 6 αντικαταστάθηκε από το Spaghetti No. 5 στην αλυσίδα σούπερ μάρκετ».

ByGreeceit.gr

Νοέ 8, 2022
Καλάθια νοικοκυριών: Καταγγελίες καταναλωτών, Κυβερνητική βεβαιότητα

Το «Home Basket» έκανε πρεμιέρα την περασμένη Τετάρτη και το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων προσπαθεί να διορθώσει μια σειρά από λάθη που έχουν σημειωθεί με μια νέα κοινή υπουργική απόφαση που αναμένεται σύντομα.

Μεταξύ των προβλημάτων που εντοπίστηκαν είναι η αδυναμία πολλών καταναλωτών να αναγνωρίσουν τα προϊόντα που περιέχονται στο «καλάθι» κάθε αλυσίδας σούπερ μάρκετ λόγω του μεγέθους των σχετικών σημάτων. Για το λόγο αυτό, η νέα απόφαση θα παρέχει μεγάλες και ευδιάκριτες ετικέτες σε καλάθι προϊόντα για να διασφαλίζεται η συνάφεια των προσφερόμενων προϊόντων.

Παράλληλα, λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος των καταναλωτών, παρατηρήθηκε ότι τα ράφια των προϊόντων που περιέχονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» αδειάζουν και αντικαθίστανται από παρόμοια προϊόντα με αυξημένες τιμές. Για το λόγο αυτό, στο ΚΥΑ ορίζεται όταν ένα προϊόν αδειάζει από το ράφι από το «καλάθι του νοικοκυριού», και αν δεν είναι το ίδιο προϊόν είναι φθηνότερο ή τουλάχιστον στην ίδια τιμή.

Στο μεταξύ, ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε σε τηλεοπτική συνέντευξη ότι οι νέοι κατάλογοι των 13 αλυσίδων σούπερ μάρκετ θα βρίσκονται στην ειδική ιστοσελίδα e-katanalotis.gov.gr/householdBasket από την Τετάρτη, καθώς και οι τιμές των προϊόντων της περασμένης εβδομάδας.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Καταναλωτών Απόστολος Λαυτόπουλος δήλωσε: Newsbomb.gr Για τα ευρήματα που έκανε σχετικά με τη λειτουργία «καλαθιών νοικοκυριών».

«Βρισκόμαστε στην προτελευταία ημέρα κυκλοφορίας του Home Basket. Σύμφωνα με την έρευνα που έχω κάνει μέχρι τώρα, σε τέσσερα σούπερ μάρκετ λείπουν 51 είδη και λιγότερα. Σε αυτές τις τέσσερις αλυσίδες θα πρέπει να επιβάλλεται πρόστιμο 5.000 ευρώ κάθε μέρα, όπως ορίζει η Υπουργική Απόφαση. Το ερώτημά μου είναι αν έχει επιβληθεί αυτό το πρόστιμο», είπε ο Ραυτόπουλος και είπε ότι είναι δυσαρεστημένος με τις μέχρι τώρα προσπάθειες της κυβέρνησης να βοηθήσει τα νοικοκυριά.

Για το site «e-katanalotis» έκανε μια αρκετά αιχμηρή δήλωση λέγοντας «Υπάρχουν πολλές διπλές εγγραφές, δηλαδή ανάλογα με την αλυσίδα το ίδιο προϊόν καταχωρείται πολλές φορές». Αυτό θα αυξήσει εικονικά τον αριθμό των προϊόντων. Επίσης, έχω διαπιστώσει ότι ορισμένες αλυσίδες δεν τηρούν σωστά τις κατηγορίες. Καταχωρούν προϊόντα σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, παραπλανώντας έτσι τους καταναλωτές. ”

Ο Ραυτόπουλος δίνει ένα αναλυτικό παράδειγμα, λέγοντας «Για παράδειγμα, τα όσπρια είναι εγγεγραμμένα στην κατηγορία εμπορευμάτων «κρέας». Υπάρχει επίσης ένα σούπερ μάρκετ με 1 κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις και 3 κιλά αλεύρι για όλες τις χρήσεις για αυτό το προϊόν. Μας κάνει να πάρουμε 3 κιλά; Τα μακαρόνια Νο 6 που διαφημίζονταν έντονα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ αντικαταστάθηκαν με τα μακαρόνια Νο 5.

Τέλος, ο κ. Λαυτόπουλος είπε: «Δεν ήμασταν κατάλληλα προετοιμασμένοι για τη μετάδοση αυτής της εκπομπής. Έχουμε σούπερ μάρκετ που βγάζουν ό,τι έχουν στο απόθεμα, πετούν τα αγαθά τους και δεν βάζουν αυτό που σχεδίαζαν. Διαχείριση ιστότοπου Ο χειριστής είναι υπεύθυνος για τυχόν σφάλματα που προκύψουν.”

Σημειώστε ότι οι εγγραφές στον ιστότοπο e-katanalotis γίνονται από τη Γενική Διεύθυνση Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, η οποία είναι υπεύθυνη για το περιεχόμενο που δημοσιεύεται ως προς την ακρίβεια των πληροφοριών που περιέχονται. Δυστυχώς, για έξι συνεχόμενες ημέρες δεν τέθηκαν οι απαραίτητοι έλεγχοι, προκαλώντας σύγχυση στους καταναλωτές.

Πηγή: magnesianews.gr