Η παρέμβαση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο «ρεαλιστικό» σχέδιο ενεργειακής μετάβασης φέρεται ότι το φυσικό αέριο θα συνεχίσει να λειτουργεί ως γέφυρα μαζί με άλλα ανανεώσιμα καύσιμα όπως το μεθάνιο και το υδρογόνο και τον Ιταλό Στέφανο Βενιέ, όπως φέρεται να ζήτησε ο διευθύνων σύμβουλος της Snam (αρχηγός η κοινοπραξία που ελέγχεται από τον ΔΕΣΦΑ), βρίσκεται από χθες στην Αθήνα για να επισκεφθεί το Μαξίμου.
Η συμμετοχή του φυσικού αερίου στο μείγμα καυσίμων είναι ένα από τα σημεία τριβής μεταξύ ΔΕΣΦΑ και ΙΠΕΝ, με τη διευθύνουσα σύμβουλο του χειριστή Μαρία Ρίτα Γκάλη να δηλώνει ανοιχτά ότι διαφωνεί με τις πρόνοιες του αναθεωρημένου σχεδίου της χώρας. Ενέργεια και Κλίμα (ΕΣΕΚ) θα μειώσει τη συμμετοχή κατά 50% το 2030.
Το νέο ΕΣΕΚ έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων κατά 47% έως το 2030.
Το κείμενο εστιάζει επίσης στην ανάπτυξη συστημάτων ΑΠΕ, υδρογόνου και αποθήκευσης ενέργειας.
Ειδικότερα, οι στόχοι που έχουν τεθεί έως το 2030 είναι:
1. Η συμμετοχή στην τελική κατανάλωση ΑΠΕ αυξήθηκε από 35% σε 45%.
2. 6% περισσότερη ενεργειακή απόδοση.
3. Αύξηση της συμμετοχής ΑΠΕ στην ηλεκτροπαραγωγή από 61% σε 80% το 2019.
4. Αύξηση της συμμετοχής ΑΠΕ στη θέρμανση και ψύξη στο 47% το 2030, εάν ο σημερινός στόχος ΕΣΕΚ είναι 43%.
5. Αύξηση της συμμετοχής ΑΠΕ στις μεταφορές από 19% σε 32%
6. Αύξηση της συμμετοχής των συνθετικών καυσίμων από 0% σήμερα σε 3,4%.
7. Τα προηγμένα βιοκαύσιμα (αγροτικά υπολείμματα και μαγειρικά έλαια) θα αυξηθούν από 1,7% σε 2,18% το 2030
8. Τα συμβατικά βιοκαύσιμα φτάνουν το 1,7%.
9. 100% ηλεκτροκίνηση των επιβατικών αυτοκινήτων έως το 2030.
Πηγή: magnesianews.gr